19:11|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1395 - 12:10
کد خبر: 6132

روز بزرگداشت شهدا/زندگی را مدیون شهدا هستیم

شهدای ایران اسلامی مایه مباهات و افتخار ایران و ایرانی در جهان هستند و این خون شهیدان بوده که امنیت و آسایش را در جزیره صلح و دوستی ایران گسترش داده و در نا امن ترین جای جهان امن ترین کشورشده است.

روز بزرگداشت شهدا/زندگی را مدیون شهدا هستیم

سرویس فرهنگی باریش نیوز: شهید زمانی که این کلمه را می شنویم دلمان تنگ خون هایی می شود که در راه وطن، ناموس و خاک ایران در جنگ تحمیلی و حالا در نبرد با داعشیان در سوریه و عراق ریخته شده و می شود.

در این ایام عید اگر میتوانیم سفره هفت سینی باز کنیم، اگر می توانیم در امنیت و آرامش به دیدوبازدید عید بپردازیم؛ همه آن ها به پاس تلاش ها و کوشش های بی دریغ نظامیان ایران و خون های ریخته شده ی شهیدان است.

همه ما با هم قدر شهدا را بدانیم اگر آن ها جانفشانی نمیکردند معلوم نبود هم اکنون در چه وضعی زندگی می کردیم، در جنگ تحمیلی عراق بر ایرانیان، 213255 نفر شهید شد، که از این جمع بیش از 7 هزار نفر کودک و زیر 14 سال بودند، بیش از 16 هزار غیرنظامی شهید شدند و چندین هزار نفر دیگر در جبهه ها و دیگر درگیری ها با بعثی ها شهید شدند.

عراق با تحمیل  هشت سال جنگ علیه ملت و مردم ایران اسلامی، هشت سال زیان بار و سخت را بر ایرانیان رقم زدند، اما مردان بی ادعا و با غیرت ایرانی در کنار شیرزنان پشتیبان هرگز تسلیم دشمن بعثی خود  نشدند و با مردانگی و جنگندگی مثال زدنی نه تنها مقابل عراق بلکه در برابر بسیاری از کشورهای جهان در لباس عراق جنگیدیند و از خاک و ناموس خود با خون خود محافظت کردند.

در این میان تنها شهیدان نیستند که از این خاک پاک ایران محافظت کردند بلکه علاوه بر 213255 نفرشهید، 140 هزارنفرجانباز، 320 هزارنفرمجروح و 40 هزارنفرآزاده از جنگ تحمیلی برجای مانده است.

و حالا در آستانه سالروز بزرگداشت روز شهدا که در سال 1358 به دستور امام خمینی(ره) بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شد، هرکسی به اندازه وسع خود باید از شهدا و خانواده شهدا ، جانبازان، اسیران ، آزاده مردان و ایثارگران تجلیل به عمل بیاورد تا بتواند قطره ای از زحمات بیکران آنان را جبران کند.

خانواده شهدای ایران عزیزمان شایسته تکریم بیشتری هستند، آن ها عزیزانشان را دادند تا ما در کنار عزیزانمان در امنیت و آسایش زندگی زندگیم، ان ها راضی شدند تا عیدشان را بدون خانواده شان برگزار کنند تا ما بتوانیم در کنار خانواده در آرامش جشن عیدمان را برگزار کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید