05:29|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1395 - 14:09
کد خبر: 6121

موارد همگانی در خصوص خطرات و آسیب های چهارشنبه آخرسال آموزش داده می شود

سرهنگ اسدالله مالکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان  در نشست خبری خود ضمن اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه بازوی قدرتمند دستگاه های اجرائی هستند که عملکرد آن ها را به تصویرمی کشند، بدون اصحاب رسانه هیچ ارگانی نمی تواند عملکرد خود را به خوبی نشان دهد.

موارد همگانی در خصوص خطرات و آسیب های چهارشنبه آخرسال آموزش داده می شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرهنگ مالکی در رابطه با مشارکت مردم با نیروی انتظامی اظهار داشت: اگر مردم با نیروی انتظامی مشارکتی نداشته باشند، آنطور که شایسته مردم است نمی توانیم نظم و امنیت را برقرار کنیم. برقراری نظم و امنیت مستلزم همکاری همه جانبه مردم با نیروی انتظامی است.

وی در رابطه با عملکرد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در خصوص پیشگیری از آسیب های فضای مجازی، بی نظمی های جامعه، طرح امنیت جامعه، تعطیلات نوروزی، کمک به کارکنان ناجا و کمک به مردم فعالیت هایی داشته ایم. در حوزه برآوردهای اجتماعی و نشست های علمی 100 مورد نشست بوده است که در حدود 20 تا 25% نسبت به سال گذشته افزایش داشته، در خصوص مراکز مشاوره و مددکاری بیش از 5 هزار مورد مراجعه و حدود 18924 مورد مراجعه به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها بوده است. همچنین 86% مصالحه در مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها وجود داشته که در سال گذشته این عدد 85% بوده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره فعالیت های همگانی این مرکز گفت: آموزش حضوری در مساجد سال گذشته 548 مورد بود که امسال به 685 مورد افزایش پیدا کرده ، آموزش حضوری در مدارس سرجمع 10% افزایش یافته است، در آموزش حضوری در دانشگاه ها از 70 به 84 مورد نسبت به سال قبل رسیده ایم همچنین در حوزه انجمن اولیا و مربیان مدارس 19% افزایش فعالیت در مقایسه با سال 94 وجود دارد، در آموزش همگانی اصناف و اتحادیه ها نیز 29% افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم.

مالکی در رابطه با آموزش های معاونت اجتماعی در خصوص چهارشنبه سوری گفت: آموزش های همگانی که در اسفند ماه برگزار می شود و عمدتا در رابطه با خطرات و آسیب های چهارشنبه آخرسال است.

وی در خصوص درج اخبار در سایت ها و خبرگزاری ها اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته در این حوزه 18% افزایش فعالیت داشته ایم، در افزایش نشست های خبری نیز 25% افزایش فعالیت درمعاونت اجتماعی بوده است.

همچنین 677134 مورد تماس تلفنی با فوریت های پلیس 110 بوده است که درمقایسه با سال سال قبل 10% افزایش تماس پیداکرده است.

سرهنگ اسدالله مالکی در رابطه با آمار سرقت گفت: در سرقت اتومبیل 3% ، سرقت منزل 4% و در حالت کلی در سرقت 9% درصد کاهش داشته ایم. در جرایم مالی  25% ، کلاه برداری 17% ، آتش سوزی های عمدی 34% ، فقدان اشیا 44% و در نزاع و درگیری 10% کاهش آمار را داشته ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید