09:57|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1395 - 18:53
کد خبر: 6108

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی /حذف ۸۵ کانون فرهنگی هنری غیرفعال در استان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت:بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی فعالیت می کنند و 85 کانون فرهنگی هنری غیر فعال نیز حذف شده اند.

فعالیت بیش از هزار  کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی /حذف ۸۵ کانون فرهنگی هنری غیرفعال در استان

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، ظهر امروز اباذر بیگی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد فرهنگی تشکیل شده بود افزود: در حال حاضر یک هزار و 26 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 89 مسجد استان آذربایجان غربی مجهز به کتابخانه و سیستم رایانه‌ای هستند، 900 پایگاه کانون فرهنگی هنری مساجد در طرح اوقات فراغت شرکت داشتند و مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، نشریات و خوشنویسی برگزار کردند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: 22 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کل کشور وجود دارد که 192 کانون به دلیل نداشتن کارآیی حذف شده و در این بین سهم آذربایجان غربی در حذف کانون های فرهنگی راکد بسیار چشمگیر است.

بیگی گفت:تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون هاست.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار داشت: 17 کانون در مصلا ها و14 کانون نیز در دانشگاهای استان فعال هستند و سرانه پرداختی به هر کانون به طور متوسط برابر با یک میلیون تومان است.

بیگی با بیان اینکه از سال 96 در همه مساجد استان آذربایجان غربی کانون مساجد ایجاد می شود خاطر نشان کرد: کیفی سازی فعالیت های کانونها، بازرسی و نظارت و توسعه مخاطب از سیاست های دیبرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی در سال 96 است.

انتهای پیام/م

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید