09:53|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1395 - 13:50
کد خبر: 6107

الزامات سفرهای نوروزی

در سفرهای نوروزی باید به نکات و مواردی توجه داشته باشیم تا بتوانیم سفری خوب و دلنشین در کنار خانواده داشته و سال ها از خاطرات آن  یاد کنیم.

الزامات سفرهای نوروزی

باریش نیوز: تا چند روز دیگر سفرهای نوروزی آغاز می شوند، برای بعضی از مردم هیچ زمانی بهتر از تعطیلات عید نیست که فارغ از هرگونه دغدغه کاری به مسافرت رفته به و دور از هیاهو و شلوغی محل زندگی و کار خود استراحت کرده و به نوعی آدرنالین خون خود را افزایش دهند.

  1. اولین قدم در داشتن یک مسافرت خوب و لذت بخش تعیین یک مقصد مناسب با علایق و روحیات خودمان است، برای هر سفر باید ملزوماتی همچون پتو، لباس گرم و خوراکی های مناسبی به همراه داشته باشید.
  2. همواره دقت داشته باشید که موقع خروج از خانه کنتور آب، برق و گاز را کنترل کنید و حدالامکان یکی از کلیدهای خانه خود را به آشنایان جهت کنترل خانه بدهید، همچنین باید از قفل درها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید.
  3. در طول مسافرت همیشه تعداد روزهایی که در مسافرت هستید را زیر نظر داشته باشید اگر روزهای طولانی در مسافرت حضور داشته باشید باعث ایجاد بی حوصلگی و خستگی و در نهایت منجر به مشاجره در بین خانواده می شود.
  4. قبل از سفر حتما و الزاما تمامی قسمت های خودرو را چک کنید و ایرادات آن را بر طرف نمایید.
  5. در ایران معمولا سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی انجام می شود که مسلما باعث ایجاد خستگی بیشتر می شود، رانندگان باید بعد از 2 ساعت رانندگی حداقل 15 الی 30 دقیقه به استراحت بپردازند، خصوصا این مسئله در شب بسیار الزامی و حیاتی می باشد.
  6. از خطرناکترین قسمت های هر سفر حرکت در شب یا همان سفر شبانه است که خانواده ها باید دقت داشته باشند حتی المقدور از سفر در شب با خودرو شخصی خودداری کنند.

توصیه:
حدالامکان در رستوران های بین راهی از خوردن سالاد و سبزی اجتناب کنید و به جای آن از لبنیات هایی مانند ماست استفاده کرده و در طول سفر سعی کنید از غذاهای سبک تری استفاده نمایید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید