10:50|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395 - 18:06
کد خبر: 6090

صندلی های خالی، مخاطبان همیشگی سینماهای ارومیه

پیش از آنکه به کمبود حوزه های فرهنگی و هنری در تمامی ابعاد آن بپردازیم بهتر است علت بهره نبردن مردم از امکانات محدود را مورد بررسی قرار دهیم.

صندلی های خالی، مخاطبان همیشگی سینماهای ارومیه

باریش نیوز: آیا ضعف فیلمنامه، یا کمبود ستاره های سینمایی، نبود جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی و یا پرداختن به فیلم نامه های سیاه که موجب ایجاد غم و اندوه در فرد میشود و یا قیمت بلیط و دلایل دیگر باعث بی مهری مردم نسبت به سینما شده است؟ و یا کمبود تئاتر و سینما و همچنین نامناسب بودن وضعیت سینماها و سالن های تئاتر موجود در سطح شهر باعث عدم استقبال مردم میشود؟


شاید یکی از علل اصلی روی نیاوردن مردم به سینما، استفاده مردم از فیلم های شبکه خانگی و یا رعایت نشدن قانون کپی رایت باشد که هزینه کمتری نسبت به سینما داشته و باعث خشک شدن ریشه ی درخت سینمای کشور میگردد.
اگر فقط گرانی بلیط علت عدم استقبال مردم از سینماست پس چرا مردم نسبت به تئاترهای خیابانی روی خوش نشان نمیدهند و با دیدن این صحنه‌ها با تمسخر از کنار آن به سادگی عبور میکنند؟ این مسئله از بعدی برمیگردد به کمبود فرهنگی که در مدارس هیچ گونه توجهی به آن نشده و رسانه های ملی که در فرهنگسازی کوتاهی کرده است.


در جشنواره فیلم فجر امسال به طور مشهود میتوانستیم ببینیم که فیلمنامه ها آنچنان قوی نبوده و همگی تقریبا یک موضوع را دنبال میکردند و اقتباسی از فیلمنامه هایی بودند که در سال های جاری موفق به راهیابی و افتخار آفرینی در جشنواره های خارجی شده بودند واین یعنی مرگ ایده های جدید...


امروزه در تمام دنیا فضاهای مجازی، سینما وتئاتر تاثیرات منفی و مثبت زیادی بر جامعه و حتی تفکر جامعه دارد، در فیلم های تلویزیونی و سینمایی و تئاتر باید توجه به این نکته توجه شود که میتوان در قالب طنز موارد و انتقادات سازنده بسیاری را به طور جدی بیان کرد، یک تئاتر یا نمایش جدی میتواند تاثیر به سزایی در روحیه افراد چه منفی و چه مثبت بگذارد و یا باعث امید یا ناامیدی بیننده شود.

جالب است بدانید در جشنواره فجر امسال بر خلاف سال های گذشته حتی یک فیلمنامه یا نمایش برای کودک و نوجوان نوشته و ساخته نشد و این حرکت حذف یک طیف گسترده ای از بینندگان این جشنواره بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید