11:34|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1395 - 12:57
کد خبر: 6078

پرویز پرستویی و شهاب حسینی را  هم به لحاظ اخلاق و بازیگری دوست دارم

مسعود یکانی هنرمند و بازیگر مجموعه های تلوزیون استان آذربایجان غربی با حضور در دفتر باریش نیوز به مشکلات کمبود بازیگر در استان و سوابق فعالیت هنری خود پرداخت.

پرویز پرستویی و شهاب حسینی را  هم به لحاظ اخلاق و بازیگری دوست دارم

مسعود یکانی هنرمند و بازیگر مجموعه های تلوزیون استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن اشاره به سوابق فعالیت های هنری اظهار داشت: من از همان ابتدا علاقمند به رشته های هنری بودم و از پایگاه مساجد شهرستان نقده کار های هنری را شروع کردم، سه ماه تابستان را زیر نظر تبلیغات اسلامی در حوزه های سرود و نمایش فعالیت کرده و اواخر تابستان در جشنواره های بین مراکز شرکت میکردیم. از مقطع راهنمایی بطور جدی تئاطر مدارس را در رشته سرود و نمایش شروع کرده و در اواخر این دوران در جشنواره تئاطر مدارس شرکت کردیم و در مقطع سوم راهنمایی توانستم مقام اول بازیگری استان در رشته نمایش را کسب کنم. چند سال بعد جذب انجمن نمایش شهرستان نقده شدم و جدی تر به مقوله تئاطر و بازیگری پرداختم.

وی افزود: از سال 79 وارد بدنه تئاطر شهرستان و استان شده و به این نتیجه رسیدم که باید بصورت آکادمیک این رشته را ادامه بدهم، رشته بازیگری را برگزیدم در یک آموزشگاه آزاد سینمایی زیر نظر مهران احمدی دوره های بازیگری گذراندم. در رشته کارگردانی نمایش در مقطع کارشناسی و در دانشکده هنر معماری تهران مقطع کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی  فارغ التحصیل شدم.

یکانی با اشاره به سوابق تلوزیونی خاطرنشان کرد: اولین کار تصویری من بصورت حرفه ای در سال 85 تله فیلم "ایکی سلطان" بود، بعد از آن در سریال باریشاخ کار کردم، از جمله مجموعه های دیگر میتوان به مجموعه های آنا، آداخلی یک، باجاناقلار سه، تله فیلم حیران که برای مرکز اردبیل کار شد، آداخلی دو، سریال دریا بعنوان دستیار اول کارگردان و حورمت اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: خیلی ها رشته بازیگری را دوست دارند و میخواهند بازیگر شوند، اما  بعد متوجه میشوند که استعداد این کار را ندارند یا مسیر درست را طی نمیکنند، الان ما در حوزه بازیگری برای تولید یک سریال تلوزیونی نیرو کم داریم و جالبش اینجاست که هزاران نفر آمدند برای تست بازیگری اما مشکل اینجاست که هیچکدام بازیگر نبودن فقط مقوله بازیگری برایشان اشتباه تعریف شده بود، بازیگری یک تخصص و علم است و در سرتاسر جهان تدریس میشود و لازمه بازیگری گذراندن دوره های حرفه ای بازیگری در آموزشگاه ها و یا بصورت آکادمیک در دانشگاه ها است.

یکانی گفت: من پرویز پرستویی و شهاب حسینی را  هم به لحاظ اخلاق و هم به لحاظ بازیگری دوست دارم همچنین از بین بازیگران خارجی بازی آلپاچینو و تام هاردی را میپسندم.

وی در آخر اضافه کرد: من از همینجا از تمامی کسانی که در این راه کمک حال من بودند تشکر میکنم و از حامیانم از جمله خانواده ام، پدر و مادرم، اساتیدم، دوستان عزیزم در شهرستان نقده، کارگردان هایی که به من اعتماد کردند، مردم عزیزمان صمیمانه تشکر میکنم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید