14:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395 - 00:01
کد خبر: 6048

وعده افتتاح شهربازی و تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در اردیبهشت سال96

محمد حضرتپور شهردار ارومیه در گفتگو با باریش نیوز از افتتاح شهربازی ارومیه و تقاطع غیرهمسطح آذربایجان ارومیه در 9اردیبهشت 69خبر داد.

وعده افتتاح شهربازی و تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در اردیبهشت سال96

محمد حضرتپور، شهردار ارومیه در گفتگو با باریش نیوز با اشاره به لزوم تعامل بیشتر خبرنگاران و مسئولین اظهار داشت: رسانه ها باید ضمن پرهیز از دروغ پردازی و کذب گویی و همچنین به دور از حب و بغض های سیاسی واقعیت های تلخ و شیرین جامعه را به تصویر بکشند، رسانه ای که در سیستم های اجرایی به عنوان چشم بینای افکار عمومی بتواند نقش آفرین باشد قطعا جامعه  را نیز   درمسیر توسعه قرار خواهد  داد.

شهردار ارومیه در خصوص حواشی ایجاد شده در نشست خبری اخیر افزود: انتظار ما این بود که مطالب مطرح شده در جلسه بصورت جسته و گریخته منتشر نشود، خط قرمز ما نظام جمهوری اسلامی، ولایت و منافع مردم است، هیچوقت تحت تاثیر مسائل سیاسی این اصول را نادیده نگرفته ایم، هرکسی که شعار و برنامه هایش در مسیر منافع مردم باشد مورد حمایت ماست و این موضوع به هیچ وجه جنبه جناحی ندارد.

 

حضرتپور درباره شایعات و شبهات راجع به جدایی وی از سمت شهرداری اضافه کرد: من تحت فشار جریانات سیاسی برعکس خواست مردم عمل نخواهم کرد، اگر خواست و اراده مردم معطوف به ماندن و یا رفتن من باشد به آن احترام میگذارم. برای ماندن در این سمت نمی جنگم و تسلیم اراده مردم و شورای محترم شهر هستم.

وی در خصوص پرداخت حقوق و حق بیمه کارکنان شهرداری خاطر نشان کرد: 96 درصد از شهرداری های کل کشور در بحران مالی به سر میبرند که ما نیز از این حیث مستثنی نیستیم، شهرداری ارومیه با توجه به عملکرد مطلوب از نظر توسعه شهری در بین 1200 شهرداری عمدتا در رتبه چهارم و یا پنجم کشور قرار گرفته است.

 

حضرت پور افزود: ما تمام تلاشمان را میکنیم که اختلالی در زندگی شخصی کارکنان شهرداری ایجاد نشود و حقوقشان به موقع و تمام و کمال پرداخت شود. آخرین رقم پرداختی ما در حوزه حقوق، تا دی ماه سال جاری بوده و در تلاش هستیم حداکثر تا پنجم اسفند ماه  اضافه کار دی ماه و  حقوق بهمن ماه به همراه عیدی کارکنان پرداخت شود.

وی  تاکید کرد: روشهای سنتی درآمدی مثل عوارض و صدور پروانه دیگر پاسخ گوی نیاز شهرداری ها نیست و شهرداری ها باید بدنبال درآمدهای پایدار باشند چون دیگر شهرها و جمعیت از لحاظ فیزیکی رشد نخواهد کرد.

 

حضرتپور ضمن اشاره به اینکه چند سالی است برنامه های نوروزی شهرداری  هماهنگ با ایام فاطمیه بوده، گفت: رنگ کاری جداول، کاشتن  2 میلیون بوته گل در سطح شهر، شستشوی خیابان ها برای استقبال از نوروز و فصل بهار از جمله کارهایی هست که در آستانه عید صورت خواهد گرفت همچنین سازمان زیباسازی شهرداری اقداماتی در حوزه نورپردازی و جاگذاری المان هایی در سطح شهرانجام خواهد داد

 

شهردار ارومیه در مورد پروژه های در حال اجرا گفت: تجهیزات و دستگاه های شهربازی ارومیه در حال نصب است و در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. لازم به ذکر هست مکانی که تحت عنوان شهربازی در حال احداث است در واقع یک دهکده توریستی و تفریحی هست، در این مجموعه تمام ملزومات کودک چه در حوزه لباس چه در حوزه لوازم مدرسه عرضه خواهد شد همچنین برای استقبال از بهار 500 هزار گل لاله و گل های دیگر در این مجموعه کاشته شده است.

وی افزود: بخشی از پروژه تقاطع آذربایجان نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شورا افتتاح خواهد شد و چند سال متوالی است که طرح های عمرانی و فرهنگی در این روز به بهره برداری می رسد  و ربطی به انتخابات ندارد، وی اضافه کرد: کل پروژه نیز همزمان با هفته دولت سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

 

محمد حضرتپور با اشاره به پروژه تراموا خاطرنشان کرد: پس از برجام با استفاده از ظرفیت کشورهای اروپایی و با سود 6 درصد ریالی مقدمات عقد قرارداد برای تامین مالی و انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه و همچنین ارزیابی های کمی و کیفی در حضور پیمان کاران صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: عملیات تراموا همزمان با بهره برداری از پروژه های مذکور (اردیبهشت 96) آغاز و همزمان با کلنگ زنی پروژه سفارش ساخت واگن ها نیز برای تسریع در اجرا  انجام خواهد شد.

 

شهردار ارومیه در پایان باریش نیوز را رسانه ای بی طرف و مردمی و ممتاز بیان کرد و خواستار ادامه همین مسیر با تاثیر نگرفتن از اتفاقات سیاسی شد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید