12:04|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395 - 16:24
کد خبر: 6028

عدم گستردگی هیات های تنیس در سطح استانها یکی از مشکلات اصلی تنیس ایران است

رییس هیات تنیس استان آذربایجان غربی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی باریش نیوز از پستی و بلندی های این رشته ورزشی در سطح استان و کشور خبر داد.

عدم گستردگی هیات های تنیس در سطح استانها یکی از مشکلات اصلی تنیس ایران است

بهمن شکاری رییس هیات تنیس استان آذربایجان غربی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی باریش نیوز گفت: هیات تنیس استان آذربایجان در سال 1350 توسط اینجانب و علاقمندان این رشته ورزشی با کمترین امکانات موجود تاسیس شده است. با حمایت اداره کل تربیت بدنی استان سال 1365 به بعد عمده فعالیت این هیات شروع شد و روند رو به رشدی داشته ایم تا اینکه در سال 1370 تیم نوجوانان پسران هیات استان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری تبریز به مقام قهرمانی رسید، همچنین در مسابقات سال 1371 به میزبانی کرمانشاه این قهرمانی تکرار شد و تا سال 1376 این تیم بصورت مستمر به عنوان نایب قهرمانی تنیس کشور دست یافت.

وی تصریح کرد: تنیس در مراکز استان متمرکز است، متمرکز بودن و عدم گستردگی هیات های تنیس در سطح استانها یکی از مشکلات اصلی و ساختاری تنیس ایران است. ما برای توسعه این امر در کنار هیات تنیس ارومیه اقدام به تاسیس این هیات در شهرستان ها از جمله  بوکان، میاندوآب، مهاباد، پیرانشهر، نقده، ماکو کرده ایم. هیات تنیس ارومیه برخوردار از 9 زمین روباز و یک سالن استاندارد است.

رییس هیات تنیس استان آذربایجان غربی با اشاره به عناوین کسب شده در سال جاری خاطر نشان کرد: در سال 1395 هیات تنیس استان آذربایجان غربی موفق به کسب عناوین نایب قهرمانی نوجوان 12 و 14 سال پسران در ارومیه، قهرمانی جوانان 16 و 18 سال دختران در ساری، نایب قهرمانی جوانان 16 و 18 سال پسران در گرگان شده است. در سال جاری بازیکنان زیادی در سنین پایه از جمله شهرزاد باند سعید، لاچین افشین، نیلوفر زینال پور، رومینا زینالی، آرزو یولگونی، کیا کهنمویی، آرمان جلیلی، امیررضا آرمون، مدنا نجاریان از طریق این هیات به تیم ملی راه یافتند. وی در ادامه افزود: ارومیه در سال 95 میزبان دو رویداد مهم بود که یکی از آنها مسابقات نوجوانان 12 و 14 سال پسران کشور بود که به قهرمانی تیم ما ختم شد و دیگری مسابقات "ITF جونیور" (مسابقات سطح پنج جهانی) بود که با حضور نمایندگاه کشورهای مختلف جهان از جمله ژاپن، نروژ، انگلستان، ترکیه، آلمان، رومانی، هندوستان، لبنان، آذربایجان و ترکمنستان برگزار شد. 

شکاری به تشکیل کلاس های مربیگری اشاره کرد و گفت: از 29 بهمن ماه سال جاری کلاس های مربیگری از طرف فدراسیون تنیس ایران مختص استان آذربایجان غربی برای بانوان و از اوایل خرداد ماه سال بعد کلاس های مربیگری برای آقایان در درجه سه (منطقه ای) شروع خواهد شد.

رییس هیات تنیس استان آذربایجان غربی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس کشور در ارزیابی وضعیت کلی تنیس ایران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت تنیس ایران بعد از انقلاب بی قفه رو به نزول حرکت کرده است، ایران از نایب قهرمانی آسیا به بازی در گروه دو آسیا رسیده و فدراسیون تلاش میکند ایران را در گروه دو حفظ کند. فدراسیون تنیس کشور با تمام عوامل بسیج شده است که با سرمایه گزاری در سنین پایین، اعزام بازیکنان به مسابقات بین المللی، این روند را تغییر داده و تنیس ایران را توسعه دهد، وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده مشکلات تنیس ایران ساختاری است و لازمه رفع این مشکلات همت و حمایت همه جانبه دست اندر کاران همین رشته ورزشی است. عدم وجود حامیان مالی، نبود هیات های توانمند استانی، نا کافی بودن بوجه وزارت ورزش که در اختیار فدراسیون قرار میگیرد و واگذاری میادین تنیس به بخش خصوصی از جمله مشکلات دیگر فدراسیون تنیس ایران است.

شکاری در پایان به هزینه های سالانه هیات تنیس استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: هزینه سالانه این هیات 170 میلیون تومان که شامل حفظ و نگهداری میادین، حقوق پرسنل، هزینه های میزبانی، برگزاری کلاس های داوری و مربیگری، اعزام تیم ها به مسابقات و... است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید