11:54|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395 - 12:51
کد خبر: 6027

95 درصد جرائم سایبری در 10 ماهه سال جاری کشف شد

رییس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: پیام های تبلیغاتی هک تلگرام عمدتا در جهت سرقت اطلاعات کاربری و یا برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی قربانیان ارسال شده، بنابراین به این گونه پیام ها توجه نکنند.

95 درصد جرائم سایبری در 10 ماهه سال جاری کشف شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، حسن کوره بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: به حول و قوت الهی و تلاش کارشناسان و کاراگاهان پلیس فتا 95 درصد جرائم سایبری در 10 ماهه سال جاری کشف و تعداد 481 نفر در این حوزه شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدکه حدود 83 درصد آنها مرد و 17 درصد آنها زن بوده اند. میانگین سنی آنان از سن 26 به بالا 58 درصد، سن 18-25 ، 35 درصد، و 7 درصد هم سایر می باشد که بیشترین مرتکبین جرائم بالای 18 سال هستند.

حسن کوره بلاغی افزود: اولین جرم از نظر حتک حیثیت و نشر اکاذیب بر علیه اشخاص، دومین جرم برداشت های غير مجاز اینترنتی از حساب اشخاص حقیقی و حقوقی، سومین جرم مزاحمت های اینترنتی، چهارمین جرم کلاه برداری های اینترنتی و پنجمین جرم تهدید و اخاذی در فضای مجازی بوده که کارشناسان پلیس فتای استان با اشرافیت کامل و رصد فضای مجازی آمادگی مقابله با مجرما فضای مجازی می باشند.

وی با اشاره به اهداف مرتکبین گفت: 40 درصد از جرائم رخ داده در فضای مجازی با هدف انتقام جویی حاصل شده است و 33 درصد مربوط به کنجکاوی، اثبات توانایی و... بوده و 21 درصد مربوط به منافع مالی و تحصیل درامد نامشروع و 6 درصد نیز مربوط به موارد ضد اخلاقی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوع هک تلگرام ها که در میان جوانان رواج یافته است خاطر نشان کرد:

یکی از کاربردهایی که در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و روز به روز نیز بیشتر می شود، تبلیغ در سایت ها و کانال های شبکه های اجتماعی می باشد. تبلیغاتی با عنوان "هک واقعی تلگرام" دیده می شود که در آن ادعا شده است تنها با داشتن شماره افراد و بدون نیاز به نصب در گوشی طرف مقابل و کد فعال سازی به پیام های افراد دست پیدا کنید.

 

مسئولین پیام رسان تلگرام از متخصصین حوزه آی تی بوده و هک کردن این نرم افزار به این سادگی ها امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین تمامی این تبلیغات، در جهت ترغیب کاربران و راهنمایی آنان به سایت های مخرب و بعضا به دست آوردن کد 5 رقمی تایید تلگرام با روش مهندسی اجتماعی می باشد.

 

وی در ادامه به مردم توصیه کرد: پیام های تبلیغاتی هک تلگرام عمدتا در جهت سرقت اطلاعات کاربری و یا برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی قربانیان ارسال شده، بنابراین به این گونه پیام ها توجه نکنند.

 

*برای در امان ماندن از شگرد افراد شیاد به صورت دوره ای با مراجعه به مسیر

  • ing/privacy/active sessions/terminate all other sessions

نسبت به بررسی دسترسی از سایر دستگاه ها به تلگرام خود اقدام و در صورت مشاهده دسترسی ضمن تهیه تصویر (پرینت اسکرین) از مشخصات خود آی پی و مدل سیستم نفوذگر نسبت به حذف آن اقدام نماییدبرای آنکه از عدم نفوذ به حساب تلگرامی خود اطمینان کافی داشته باشید حتما از قسمت تنظیمات تلگرام و در بخش امنیت گزینه پسوورد ابری یا

Two step verification

را با وارد کردن این پسورد فعال کنید. با فعال سازی این بخش برای هربار ورود به اکانت خود عاوه بر کد 5 رقمی پیامک شده باید این رمز عبور را نیز وارد کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید