21:36|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 20:42
کد خبر: 5993

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ارومیه به مناسبت پیروزی انقلاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:فیلم‌های جشنواره فجر به مناسبت پیروزی انقلاب در ارومیه اکران می شود.

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ارومیه به مناسبت پیروزی انقلاب

به گزارش سرویس فرهنگی باریش،حجت الاسلام محمد باقر کریمی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: 614 عنوان برنامه در قالب سه کمیته اقلیت های دینی، فرهنگی و هنری و مساجد به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اجرا می‌شود.


وی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از 14 تا 21 بهمن همزمان با تهران در دیگر استان ها از جمله آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: با توجه به عدم استقبال مردم استان در سال های گذشته از جشنواره فیلم های فجر، پیشنهاد کننده برگزاری این جشنواره در استان نبودیم که البته به صلاحدید مسئولان برگزاری امسال نیز شاهد اکران فیلم های فجر در ارومیه خواهیم بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: این جشنواره هیچ منفعت ریالی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری ندارد و درآمد آن برای فیلم سازان و تهیه کنندگان فیلم لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه از 14 تا 21 بهمن در سینما ایران ارومیه و در دو سانس شاهد اکران فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره خواهیم بود، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در مدت اکران فیلم به صورت اینترنتی و حضوری بلیط‌‌ جشنواره را تهیه کنند.

کریمی با بیان اینکه سازمان برای ایام الله دهه فجر در حوزه شعر برنامه‌های ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: برنامه شهریار و انقلاب اسلامی یکی از این برنامه‌هاست که در طول آن آثار قلمی و کتاب‌های سنگی استاد شهریار در کنار وسایل شخصی این هنرمند وارسته توسط دوست‌شان به کتابخانه مرکزی ارومیه اهدا می‌شود.

وی گفت: دفتر شعر استاد شهریار شامل تعدادی از اشعارشان مانند «علی ای همای رحمت» می‌باشد که توانستیم میکرو فیلم‌هایی جهت حفظ این آثار در کتابخانه مرکزی ارومیه تهیه کرده و حفظ کنیم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید