07:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1395 - 08:40
کد خبر: 5964

ضرورت همراهی مدارس علمیه با نظام آموزشی

در اولین همایش کمیته حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضرورت همکاری این دو نهاد در راستای تربیت دینی دانش آموزان بررسی شد.

ضرورت همراهی مدارس علمیه با نظام آموزشی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، در اولین همایش کمیته حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضرورت همکاری این دو نهاد در راستای تربیت دینی دانش آموزان بررسی شد.

فریدون مصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این همایش با اشاره به آسیبهای هجمه فرهنگی و تغییر رفتار دانش آموزان که منجر به مخاطراتی از قبیل ترویج خودزنی و خودکشی حتی در بین دانش آموزان پایه های ابتدایی شده است، از وقوع چنین مسائلی ابراز تاسف کرد و علت آن را دوری از تعالیم دینی و الهی دانست.

وی به ضرورت پیوند بین مدرسه با مسجد و تربیت نیرویی مومن تاکید و تصریح کرد: باید با هزینه کرد در کف مدارس و شروع تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان از پایین ترین مقاطع اقدام کرد و در این راستا 52 مدرسه امین در استان فعال بوده و در  620 مدرسه نماز به وسیله طلاب اقامه می شود.

حجت الاسلام ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که به اهتمام بر تربیت کودکان از سن خردسالی تاکید دارند، اظهار داشت: بر این اساس نظام آموزشی و پرورشی کشور باید به تربیت دینی دانش آموزان بیش از پیش بها داده و با پرکاری و تلاش خستگی ناپذیر در این مسیر اقدام کند.

وی به دیدگاه غرب در تعریف از انسانها اشاره و نوع ساختار تربیتی را که از انسان تنها موجودی برای سیطره یافتن به نعمات و امکانات زمینی بسازد، ساختاری غیرانسانی و در تضاد با آفرینش بشر دانست و افزود: باید برای تربیت بشری که آشنا با اهداف آفرینش خویش بوده و انسانی زیستن را بر هر امری ترجیه می دهد، تلاش کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید