02:58|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1395 - 18:29
کد خبر: 5731

وجود45 نقطه پر تصادف در آذربایجان غربی

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:45 نقطه پر تصادف در..

وجود45 نقطه پر تصادف در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش ،عبدالحسین علی‌اکبری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی در تشریح آخرین وضعیت حوزه حمل و نقل و راهداری آذربایجان غربی گفت: ۴۵ نقطه پرتصادف در استان ساماندهی و اصلاح می شود که 35 نقطه حادثه خیز در الویت قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روستا های آذربایجان غربی ،گفت:50درصد راه‌های روستایی آذربایجان غربی آسفالت نیستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در این میان 80 درصد راه‌های روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه 80 درصد جمعیت آذربایجان غربی از راه آسفالته بهره‌مند هستند، اظهار داشت: این در حالی است که عمدتا، راه‌های روستایی که تعداد جمعیت بیش‌تری دارند آسفالت شده‌اند.

علی اکبری با بیان اینکه 7 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارند، افزود: از این میزان 3 هزار و 800 کیلومتر آسفالت و 4 هزار کیلومتر دیگر نیز شوسه و خاکی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۷۰ دستگاه ناوگان باربری استان نوسای شده اند عنوان کرد: این تعداد ناوگان نوسازی شده نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۷.۵ درصد رشد نشان می دهد.

علی اکبری از جابجایی ۷.۵ میلیون تن جابجایی در هشت ماه گذشته توسط اداره کل حمل و نقل آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: در آمار ثبت شده بیشترین حمل و نقل مربوط به سه کالای سیمان، چغندر قند و سنگ است.

علی اکبری ادامه داد:در بخش حمل و نقل مسافر استان ۶۷ شرکت، ۳۱ موسسه و ۱۰ شعبه فعال است که در مجموع ۱۱۰ شرکت و موسسه کار حمل و نقل مسافر استان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۱ دستگاه اتوبوس آذربایجان غربی دارای کارت هوشمند هستند گفت: سه هزار و ۵۹۶ ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافری استان فعال است و یک هزار و ۲۳۱ دستگاه مینی بوس و یک هزار و ۶۰۴ دستگاه سواری عمومی در این بخش فعالیت می‌کنند.

علی اکبری میانگین سنی اتوبوس‌های آذربایجان غربی را پایین ‌تر از میانگین کشوری عنوان کرد و اظهارداشت: افزود: در بخش سواری پلاک عمومی و مینی بوس میانگین سنی استان کمی بالاتر از کشوری است.

وی وجود پنج پایانه حمل ونقل و مسافری را در استان از ظرفیت های استان عنوان کرد وافزود: افزایش سطح خدمات، گسترش خدمات اینترنتی و افزایش اتوبوس های ویژه در حمل نقل جاده ای را از برنامه های این اداره است.

علی اکبری با بیان اینکه در راستای تامین امنیت جاده ای ۱۲ هزار تن نمک به همراه ۳۶هزارتن ماسه تامین کرده ایم عنوان کرد: اکیپ های زمستانی نیز برای برفروبی و نمک پاشی در زمان برودت هوا و بارندگی آماده و مستقر هستند.

وی با اشاره به جایگاه آذربایجان غربی در بخش ترانزیت و حمل و نقل بین الملل عنوان کرد: ۲۳ درصد از مرزهای زمینی کل کشور در آذربایجان غربی است و پایانه مرز بازرگان بعنوان مهمترین گذرگاه زمینی ایران با کشور ترکیه همواره در رتبه های نخست واردات و صادرات و تردد مسافر در کشور قرار دارد که نشان از اهمیت ویژه این استان در مبادلات بین المللی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۴۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباط استان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: این تجهزیات امکان کنترل لحظه ای ترددهای جاده ای را فراهم می سازد و از این طریق رانندگان متخلف نیز با جرایم قانونی روبرو خواهند شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید