18:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 12:15
کد خبر: 5665

فعالیت 12 کمپ ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

یعقوب زینی  در گفتگو با باریش نیوز :بر اساس آیین نامه ماده 15 که بعداز قانون مبارزه با مواد مخدر تدوین شد انواع مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به چند دسته تقسیم بندی شد .

فعالیت 12 کمپ ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

یعقوب زینی  در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز درباره انواع مراکز ترک اعتیاد در آذربایجان غربی گفت: بر اساس آیین نامه ماده 15 که بعداز قانون مبارزه با مواد مخدر تدوین شد انواع مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به چند دسته تقسیم بندی شد  که شامل مراکز سرپایی درمان سوءمصرف مواد، مراکز بستری درمان سوءمصرف مواد، مراکز اقامتی درمان سوءمصرف و مراکز گذری هستند.
کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی ادامه داد :در آذربایجان غربی یک مرکز ماده 16 که اختصاص به معتادان کارتن خواب و... وجود دارد که  توسط پلیس و مراجع قضایی دستگیر می شوند با دستور قضایی برای یک دوره یک تا سه ماهه در مراکز ماده 16 نگهداری می شوند.

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی  ادامه داد: فرد معتاد در این مدت ضمن سم زدایی، در مباحث فردی و گروهی روانشناختی روان شناسان شرکت می کند و با راه‌های مقابله با مصرف مواد و شرایط بعد از ترک آشنا می‌شود.

زینی افزود: کمپ ها ترک اعتیاد در آذربایجان غربی عمدتا توسط بخش خصوصی و مراکز خیریه اداره می شوند و کمپ دولتی فقط  کمپ ماده 16 است که در مرکز استان فعالیت می کند.

وی با اشاره به مراکز فعال در سطح استان گفت: کمپ های ترک اعتیاد  در آذربایجان غربی 17 مرکز بود ولی بعضی از مراکز به دلیل تخلفات و سایر علل تعطیل شدند و در حال حاضر کمپ فعال در استان 12 کمپ است که  از این تعداد 5 کمپ در ارومیه آماده ارائه خدمات برای بیماران معتاد است.

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی  با اشاره به ظرفیت کمپ ها افزود:ظرفیت کمپ ها در آذربایجان غربی 60 نفره است ولی دو تا از کمپ ها به خاطر وضعیت ساختمانی 30 نفره هستند .

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید