16:10|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 18:34
کد خبر: 5639

همایش مبارزه با قاچاق و مصرف مشروبات الکلی آذر امسال در مهاباد برگزار می شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی از برگزاری همایش مبارزه با قاچاق و مصرف مشروبات الکلی آذر امسال درشهرستان  مهاباد خبر داد.

همایش مبارزه با قاچاق و مصرف مشروبات الکلی آذر امسال در مهاباد برگزار می شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش ،هوشنگ عطاپور امروز بعداظهر در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت:آذر ماه امسال سه برنامه همایش مبارزه با کالاهای قاچاق و مشروبات الکلی، میزبانی همایش کشوری طرح توانمندسازی سازمان های مردم نهاد با همکاری سمن مردم نهاد طلایه داران پژوهش و اجلاس استانی نماز با همکاری ستاد اقامه نماز با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی  برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در مسیر ترانزیت قاچاق الکل است گفت: باید در جهت آگاه سازی مردم با  مشارکت تشکل ها و با  همکاری ارگان های مختلف، دانشگاه ها تلاش کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود:دولت در جهت بهبود وضعیت سازمان های مردم نهاد و افزایش نقش مردم در حوزه های اجتماعی تلاش می کند.

وی ادامه داد:وجود آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی  واقعیتی است که باید به آن توجه کرد و همه  برای کاهش آسیب های اجتماعی  برنامه ریزی کنند.

 عطاپور با اشاره به تاثیرگذاری نماز در بین جوانان گفت:ترویج نماز در بین جوانان و نوجوانان از لغزش و انحراف آنان بسمت آسیب های اجتماعی جلوگیری میکند.

 در ادامه این جلسه مهدی کاتب مدیرعامل دارالحافظین آذربایجان غربی با اشاره به اهداف برگزاری همایش مبارزه با کالاهای قاچاق و مشروبات الکلی افزود:بررسی آثار سوء مصرف از نگاه علمی ،اقدام در جهت کاهش مصرف ، بهره گیری از گروه  های مرجع برای بیان  ،  بیان احکام فقهی خریدوفروش مشروبات الکلی ،بیان مضرات مصرف مشروبات الکلی از دید پزشکی از مهمترین اهداف مهم این همایش است.

وی گفت: این همایش سه شنبه ۲ آذر ساعت ۹.۳۰ در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار می شود.

 مدیرعامل دارالحافظین آذربایجان غربی  افزود: در این همایش همچنین از اپلیکیشن اندرویدی " مشروبات الکلی و مضرات آن" رونمایی خواهد شد.

کاتب گفت:حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مسئولین استانی از میهمانان این همایش خواهند بود.

نعیمه بابازاده دبیر طلایه داران پژوهش در ادامه این نشست گفت:روزهای ۳ و ۴ آذر سال جاری ، ارومیه میزبان همایش طرح  ملی متمرکز توانمندسازی سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی  خواهد بود.

 وی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ مدیرعامل تشکل های مردم نهاد از سراسر استان آذربایجان غربی در این دوره حضور خواهند داشت.

بابازاده افزود: در این دوره بهمن مشکینی "مشاور وزیر و معاون سازمان های مردم نهاد وزارت کشور" ، دکتر گراوند "رئیس مرکز رصد ملی وزارت کشور" و ملک زاده "رئیس اداره نظارت و سازمان های بین المللی وزارت کشور"از اساتید  خواهند بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید