08:11|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 03:23
کد خبر: 5494

حقوق کارگران کفاف ۸ تا ۱۰روز هرماه است/ ۲ میلیون و ۲۰۰هزارتومان زیر خط فقر!

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه حداقل دستمزد فعلی کارگران ۸۱۲ هزار تومان است، افزود: این دستمزد جوابگوی هزینه زندگی یک خانوار کارگری حتی برای یک بازه زمانی ۸ تا ۱۰ روزه را نمی دهد.

حقوق کارگران کفاف ۸ تا ۱۰روز هرماه است/ ۲ میلیون و ۲۰۰هزارتومان زیر خط فقر!

به گزارش گروه اقتصادی باریش، غلامرضا عباسی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه حداقل دستمزد فعلی کارگران 812 هزار تومان است، افزود: این دستمزد جوابگوی هزینه زندگی یک خانوار کارگری حتی برای یک بازه زمانی 8 تا 10 روزه را نمی دهد.

 

وی همچنین اظهارداشت: دستمزد کارگران باید براساس واقعیت های جامعه تعیین شود تا این قشر در تامین معیشت و مخارج زندگی خود دچار مشکل نشوند.

 

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه کارگران بازوهای محرک چرخ های اقتصاد کشور هستند، گفت: در حال حاضر بار اصلی سختی‌های جامعه بر دوش جامعه کارگری است بنابراین می طلبد برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت معیشت این قشرنجیب و زحمتکش در جامعه تلاش مضاعف شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شکاف بین دستمزد و معیشت کارگران باید رفع شود، افزود: حداقل دستمزد حقوق کارگران بر اساس تورم و سبد معیشت خانوار چهار نفره کارگری تعیین می شود که متاسفانه فاصله بین دستمزد و معیشت کارگران در کشور بسیار فاحش است.

 

عباسی با تصریح اینکه معیشت و تورم مکمل هم هستند، بیان داشت: سال گذشته سبد معیشت خانوار چهار نفره کارگری در کشور سه میلیون تومان و دستمزد 812 هزار تومان تعیین شد.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارگران طعم شیرین کاهش تورم را در سفره های خود احساس نمی کنند، گفت: این قشر در اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است از اینرو می طلبد دولتمردان به جامعه کارگری توجهی ویژه داشته باشند.

 

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در ادامه از وجود سه تشکل رسمی کارگری در کشور خبرداد و افزود: این تشکل ها براساس ماده 131 قانون کار شکل گرفته اند.

 

وی یادآورشد: تصمیم گیری و تصمیم سازی برای جامعه کارگری باید منطبق بر واقعیت های زندگی و کشور باشد.
خبر گزاری دانشجو

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید