06:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 01:03
کد خبر: 5473

سرشماری ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی تاکنون

تا صبح امروز شنبه ۲۲ آبان، حدود ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی که جمعیتی بالغ بر ۵۹.۵ میلیون نفر را شامل می‌شود در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند.

سرشماری ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی تاکنون

‌به گزارش باریش , امید علی پارسا، روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: تا صبح امروز شنبه ۱۷.۵ میلیون خانوار ایرانی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این رقم حدود ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی که جمعیتی بالغ بر ۵۹.۵ میلیون نفر هستند را شامل می‌شود که تاکنون در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت نام کرده‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: حدود ۷ درصد نیز تاکنون غایب داشته‌ایم که در مراجعه آمارگیران به در منازل حضور نداشته‌اند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست سرشماری به صورت اینترنتی حدود ۴۶ درصد مشارکت داشتیم که در جهان از این حیث دارای رکورد شدیم و پس از ایران، ژاپن با ۳۷ درصد قرار دارد.

پارسا افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، پیش بینی کرده‌ایم که تا ۲۸ آبان به طور کامل تمامی خانوارهای ایرانی سرشماری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با این سرشماری دوران گذاری را از خوداظهاری‌های سنتی به سمت مدرن و سرشماری‌های سطحی مبنا آغاز کردیم که براساس آن باید اطلاعات و آمار توسط دستگاه‌های تخصصی ذیربط مطابق با استانداردها جمع آوری و یکپارچه‌سازی شوند.

رئیس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: بر طبق قانون، اطلاعات سرشماری خانوارها به هیچ وجه در اختیار هیچ نهاد دیگری حتی مقام قضایی نیز قرار نخواهد گرفت و محرمانه است.

وی در پایان به وضعیت استان کردستان در سرشماری اشاره و اعلام کرد: استان کردستان از ابتدای سرشماری تاکنون همواره جزو شش استان اول کشور بوده و تمامی امکانات استان در این راستا بسیج شده است .

 منبع:ایسنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید