21:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 00:47
کد خبر: 5461

حذف یارانه پردرآمدها نیازمند شناسایی دقیق

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی حذف یارانه پردرآمدها را منوط به شناسایی و کسب اطلاعات خانوار از سوی دولت عنوان کرد تا به اشتباه یارانه افراد کم درآمد قطع نشود.

حذف یارانه پردرآمدها نیازمند شناسایی دقیق

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به مکلف کردن دولت از سوی دیوان محاسبات برای حذف یارانه پر درآمدها بر اساس لایحه بودجه سال 95 گفت: در این قانون دولت ابتدا باید خانوارهای پردرآمد و دهک های بالای جامعه را شناسایی و پس از آن نسبت به قطع یارانه آن ها اقدام کند. 
 
وی افزود: دولت تا کار شناسایی را انجام ندهد نمی تواند یارانه افراد را قطع کند از این رو، نامه دیوان محاسبات درباره حذف یارانه ها نباید تکلیف مالایطاع باشد. 
 
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای ا سلامی با یادآوری این نکته که در گذشته نیز دولت به دلیل دریافت اطلاعات غیر دقیق به اشتباه یارانه  افرادی را حذف کرد که در میان آن ها خانواده های تحت پوشش کمیته مداد و یا معلمان بازنشسته نیز حضور داشتند، گفت: مشخص است که دولت در این بخش فاقد اطلاعات کافی بوده و به همین دلیل پس از اعتراض این افراد، یارانه آن‌ها دوباره وصل شد. 
 
یوسفیان ملا تاکید کرد: اینکه دیوان محاسبات بخواهد فشار بیاورد و دولت هم اطلاعات کافی از یارانه بگیران نداشته باشد و به اشتباه یارانه کم درآمدها حذف شود حق مردم از بین می رود. 
 
وی ادامه داد:اگر دولت شناخت و اطلاعات کامل دارد و می داند که پردرآمدها چه کسانی هستند و یارانه آن ها را قطع نمی کند حرف دیگری است و تباید تعلل و مسامحه کند اما بهتر بود دیوان محاسبات اول بررسی می کرد و می دید دولت اطلاعات کامل از این مسئله دارد یا ندارد. 
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه حذف یارانه به صورت خوداظهاری صورت می گیرد، افزود: در فرم خود اظهاری افرادهر آنچه می خواهند می نویسند و ممکن است کم و زیاد می شود، لذا فشار دیوان محاسبات نباید به گونه ای باشد که دولت به اشتباه یارانه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و یا بازنشسته هایی که کمتر از 2 میلیون تومان حقوق می گیرند و افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند، را قطع کند. 
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که دیوان محاسبات می داند که اطلاعات کاملی از وضعیت خانوارهای یارانه بگیر وجود ندارد نمی تواند تکلیف کند که دولت یارانه بخشی از جامعه را هر چه سریع تر قطع کند بلکه باید اطلاعات دولت را رصد کند تا به روز بودن آن مشخص شود و اگر کوتاهی و قصور انجام گرفته با آن برخورد کند اما با توجه به قطع یارانه اقشار کم درآمد در گذشته مشخص است که دولت اطلاعات کافی در اختیار ندارد و باید برای بدست آوردن این اطلاعات تلاش کند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید