20:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1395 - 12:01
کد خبر: 5389

دستگیری ۱۴۱۴ قاچاقچی کالا و ارز در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی از دستگیری  ۱۴۱۴ قاچاقچی کالا و ارز در آذربایجان غربی طی هفت ماهه گذشته امسال خبر داد .

دستگیری  ۱۴۱۴ قاچاقچی کالا و ارز در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، سرهنگ غنی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آمار سرقت در 7 ماهه سال 95 گفت:  ۷۹ درصد از سرقتهای عادی و ۸۶ درصد از سرقتهای به عنف در آذربایجان غربی منجر به کشف شده‌اند و در حالی که میانگین کشف سرقت در کشور ۷۴ درصد است بنابراین جایگاه استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اعلام اینکه  در همین مدت ۶۷ واحد صنفی مالخر نیز در آذربایجان غربی شناسایی و مغازه‌های آنان پلمب شده است گفت: در این هفت ماه در حالی میزان سرقت در استان ۱۱ درصد کاهش داشته که این رقم در کشور چهار درصد کاهش نشان می دهند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی همچنین از دستگیری  ۱۴۱۴ قاچاقچی کالا و ارز در آذربایجان غربی طی هفت ماهه گذشته امسال خبر داد و افزود:‌ در این مدت دو هزار ۶۱۶ سارق در استان آذربایجان غربی دستگیر شده که یک هزار و ۹۳۶ نفر از آنان دارای اعتیاد هستند.

غنی زاده  افزود: یک هزار و ۷۵۳ نفر از سارقان دستگیر شده که معادل ۶۷ درصد از آنان می‌شود دارای سابقه سرقت هستند و متاسفانه ۸۶۳ نفر نیز سارق آماتور و بار اولی هستند که به جمع سارقان استان افزوده شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر گروه سنی سارقان آذربایجان غربی تغییری نکرده و افراد ۲۰ تا ۳۰ سال بیشترین تعداد از سارقین را تشکیل می‌دهند.

سرهنگ غنی زاده با بیان اینکه ۳۴۰  نفر از سارقین دستگیر شده بی‌سواد، ۲ هزار و ۲۵۰ نفرشان مدرک دیپلم و ۲۶ نفرشان نیز مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته‌اند افزود: در هفت ماهه امسال ۴۷ باند سرقت در آذربایجان غربی متلاشی شده که ۱۴۳ سارق عضو آن بوده‌اند و ۵۹۴ مورد انواع سرقت را مرتکب شده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه در همین مدت ۲۱ باند قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی متلاشی شده که رشد ۳۱ درصدی دارد گفت:‌۵۱ مورد از پرونده‌های قاچاق تشکیل شده رقم بالای یک میلیارد ریال دارند و در مجموع ۲۳۶ میلیارد ریال ارزش کالاهای مکشوفه است که رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را دارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید