19:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1395 - 00:25
کد خبر: 5381

شرکت ۱۶هزارنفر در پیاده روی اربعین از آذربایجان غربی

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی از شرکت ۱۶هزارنفر در پیاده روی اربعین از آذربایجان غربی خبر داد.
شرکت ۱۶هزارنفر در پیاده روی اربعین از آذربایجان غربی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش،محمدرضا ندیری از پیش بینی حضور بیش از ۱۶ هزارنفر از مردم استان در همایش پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون بیش ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و ویزای هفت هزار صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در حضور زائران اربعین حسینی به صورت هوایی پرواز مستقیم عراق در ایام اربعین از ارومیه بصورت رفت و برگشت راه اندازی شده است افزود: با تلاشهای مدیریت حج و زیارت استان پرواز مستقیم عراق در ایام اربعین از ارومیه بصورت رفت و برگشت در روزهای ۲۱ و ۲۸ آبان ماه انجام خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه زائران جهت تهیه بلیط می توانند به دفاتر زیارتی مجاز استان مراجعه کنند اظهارداشت: این پروازها با ظرفیت ۱۷۰ نفر با توجه به شرایط موجود در ایام اربعین بدون اسکان انجام می شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: متقاضیان زیارت اربعین که در سامانه اینترنتی سماح به نشانی http://www.samah.haj.ir ثبت نام کرده اند، به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند تا با مراجعه به این سامانه، ثبت نام خود را نهایی کنند.

ندیری با اشاره به اینکه زائران این استان از مرز مهران به کشور عراق اعزام خواهند شد عنوان کرد: موکب آذربایجان غربی در سه راهی بطحا در استان ناصریه عراق مستقر شده و به ۲۰ هزار نفر زائر خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه اعزام زائران اربعین باید سازماندهی شده و حدالامکان به صورت کاروانی باشد اضافه کرد:می توانیم برای زائران هر اتوبوس، یک سرپرست مشخص کنیم تا مدیریت کاروان ها به بهترین صورت انجام شود.

ندیری به رایزنی با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اشاره کرد و گفت: مقررشده اتوبوسهایی برای اعزام زائران از سوی این اداره کل تامین شود در این راستا رائران در اجاره اتوبوس عجله نکرده و در صورت تمایل از شرکت های حمل و نقل این کار را انجام دهند.

ندیری با توصیه به زائران اربعین حسینی از ارومیه گفت: علاقمندان ثبت نام خود را به روزهای آخر که احتمال ترافیک صدور ویزا است نگذاشته و تلاش کنند هر چه سریعتر روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید