09:05|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1395 - 11:27
کد خبر: 5369

لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاههای اجرایی

استاندار آذربایجان غربی برلزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاههای اجرایی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ،جلسه ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استانداری، برزگر رئیس ستاد اقامه نماز استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

سعادت در این جلسه بر لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دستگاهها و همچنین نمازخانه های بین راهی در استان که کمبود و کاستی دارند تاکید کرد و از دستگاههای ذیربط و فرمانداری ها خواست بر این موضوع و همچنین بر وضعیت نظافت و نگهداری نمازخانه ها نظارت مستمر داشته باشند.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان با هدف ترغیب بیشتر آنان به نماز استقبال کرد و از ستاد اقامه نماز استان خواست برای برگزاری این کارگاهها برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ متعالی نماز، عاملی اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است و باید از سوی والدین مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: هر اندازه خانواده ها توجه به فریضه نماز را در برنامه های خود قرار دهند، به همان اندازه در راستای تحکیم بیشتر بنیان خانواده ها گام برداشته اند.

وی اظهار کرد: تشویق به انجام این فریضه الهی، گامی بزرگ برای پیوند دادن فرزندان با دین و روش صحیح زندگی است.

وی با بیان اینکه توجه به مساله مهم نماز در دانشگاه ها و مدارس نیز باید نهادینه شود، اضافه کرد: علاوه بر نهادینه ساختن فرهنگ نماز در دانشگاهها باید اجازه سوال پرسیدن در این خصوص به دانشجویان داده شود تا آنها به صورت مفهومی با موضوع نماز آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: جای پرسش و پاسخ در دانشگاهها خالی است و این خلا باید جبران شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید