08:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1395 - 07:20
کد خبر: 5352

امنیت مورد نیاز سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مهیاست/ بانک ها بیشتر همراهی کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در راستای توسعه استان مهیاست ولی بانک ها نیز باید همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند

امنیت مورد نیاز سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مهیاست/ بانک ها بیشتر همراهی کنند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش،سعادت صبح امروز در سمینار فرمانداران آذربایجان غربی که با حضور معاونین استاندار برگزار شد، افزود: در حال حاضر با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین اهتمام دولت تدبیر و امید، امنیت قابل توجهی در کشور به ویژه این استان فراهم است که این امر زمینه را برای جذب سرمایه در راستای توسعه استان ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید با همه توان در راستای جذب سرمایه گذاری برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار تلاش کنند تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی معظم له در این خصوص جامه عمل بپوشد.

وی اظهار کرد: از مهمترین نکات سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، ایجاد اقتصادی درون زا و برون گراست که در این راستا باید ضمن استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، محصولات لازم را تولید کرده و به دنیا صادر کنیم که این امر نیز نیازمند تامین سرمایه است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ایرانیان و هم استانی های خارج از کشور، ظرفیت سرمایه گذاری بسیار خوبی در استان دارند که علاوه بر این ظرفیت، می توان از توان سرمایه گذاری اتباع دیگر کشورها نیز باتوجه به مزیت های موجود استفاده کرد.

سعادت تاکید کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار در کنار سرمایه گذاری بخش خصوصی، همراهی بانک ها نیز امری ضروری است که این همکاری در استان ما بسیار کم رنگ به نظر می رسد.

وی گفت: سرمایه های مردم در حال حاضر در اختیار بانک هاست و این نهادهای اقتصادی نیز باید سرمایه هایی که مردم به صورت امانت در اختیار آنها قرار داده اند را در راه توسعه استان و افزایش رونق اقتصادی به کار گیرند ولی در حال حاضر اینچنین نیست.

وی با تاکید بر همراهی بیشتر بانک های عامل در استان برای ارائه تسهیلات موردی نیاز سرمایه گذاران در جهت رونق تولید، افزود: آذربایجان غربی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی در حوزه تولید در کشور عقب است و باید این امر با تجزیه تحلیل های مناسب بررسی و جبران شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در کنار تلاش مدیریت استان و دستگاه های اجرایی برای افزایش همراهی بانک ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی در استان، فرمانداران شهرستان ها نیز باید در این خصوص وارد عمل شوند و زمینه همکاری بیشتر بانک ها را در شهرستان ها فراهم کنند.

سعادت اعتدال را مشی اصلی دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: با وجود ناخشنودی تندروها از این مشی دولت، دکتر روحانی و مسئولان کشوری و استانی با توکل بر خدا و پشتیبانی مردمی به راه خود ادامه می دهد و تمام توان خود را برای اعتلای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به کار می گیرد.

وی گفت: تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجرای تمام اصول مسلم قانونی اساسی، خارج نشدن از خطوط قرمزها و تلاش برای انسجام و وحدت ملی از جمله رویکردهای اساسی دولت تدبیر و امید است که همواره در این مسیر حرکت کرده ایم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با رعایت این اصول در سال های گذشته در راستای ایجاد اشتغال و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام گام های بلندی برداشته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید