14:13|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1395 - 05:32
کد خبر: 5339

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو: ایجاد راه آهن ماکو - تبریز از خواسته های منطقه آزاد ماکو است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کمک برای ایجاد راه آهن ماکو - تبریز از خواسته های مهم و اساسی مردم و مسئولان این منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو: ایجاد راه آهن ماکو - تبریز از خواسته های منطقه آزاد ماکو است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش،حسین فروزان در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان اقتصادی این منطقه افزود: احداث و ایجاد این خط آهن و اتصال آن به خط آهن ترکیه کمک بسیاری به حمل و نقل و بهبود زیرساخت های بخش حمل و نقل جاده ای می کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون در جاده های کم عرض این منطقه تردد می کنند، اضافه کرد: در این راستا تعریض جاده ماکو به ایواوغلی به مسافت ۵۶ کیلومتر به همراه تعریض جاده ماکو - بازرگان، جاده شوط و جاده ساریسو از اقدامات اساسی سازمان در بخش های ایجاد راه های مناسب و در خور شان منطقه آزاد ماکو است.

وی بر لزوم الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو بر اساس لایحه دولت تاکید کرد و ادامه داد: عدالت اسلامی ایجاب می کند که دوباره چالدران به ماکو ملحق شده و در داخل منطقه آزاد ادغام شود.

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این نشست منطقه آزاد ماکو را دروازه ایران به اروپا در شمال غرب کشور نام برد و گفت: برای تحقق شعار اقتصادی رهبر معظم انقلاب در این منطقه باید تلاش شود.

وی افزود: ازسرمایه گذاران واقعی در منطقه آزاد ماکو باید حمایت شود.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بیش از پنج هزار هکتار را در مرز ایران با ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان شامل می شود که شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در داخل منطقه هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید