13:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 09:04
کد خبر: 5301

کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد: سیامند رحمان و زهرا نعمتی تاریخ سازان پارالمپیک ریودوژانیرو

کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارشی 10 ورزشکار آسیایی تاریخ ساز در رقابت های پارالمپیک ریودوژانیروی 2016 برزیل را معرفی کرد که نام سیامند رحمان و زهرا نعمتی قهرمانان وزنه برداری و تیراندازی با کمان ایرانی در این لیست دیده می شود .

کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد: سیامند رحمان و زهرا نعمتی تاریخ سازان پارالمپیک ریودوژانیرو

به گزارش سرویس ورزشی باریش ،وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک روز شنبه در گزارشی عملکرد 10 ورزشکار آسیایی حاضر در بازی های پارالمپیک ریودوژانیروی برزیل را که حضوری درخشان در این رقابت ها داشتند بررسی کرده است.
در این گزارش آمده است؛ علاوه بر چین که کشوری پیشرو در بازی های پارالمپیک است، سایر کشورهای آسیایی نیز حضوری به یاد ماندنی در ریودوژانیرو داشتند.
براساس این گزارش، بیست و پنج کشور آسیایی در لیست تک مداله ها قرار گرفته اند که کشورهایی همچون قزاقستان، مالزی، ازبکستان و ویتنام نیز رتبه خود را در این دوره از بازی ها ارتقا دادند و عملکرد بهتری داشتند.
کشور قطر نیز اولین حضور خود در این بازی های را تجربه می کرد.
در ادامه این گزارش از 10 ورزشکار آسیایی نام برده شده که با عملکرد خود در بازی های پارالمپیک ریو تاریخ ساز شده و خوش درخشیدند.
سیامند رحمان و زهرا نعمتی از ایران، وزنه برداری از چین، بازیکن رشته بوچیا از کره، شناگری از سنگاپور، ورزشکاری از تایلند در دوومیدانی، نماینده مالزی در دوومیدانی، تیراندازی از امارات و شمشیربازی از عراق 10 ورزشکار نام برده شده در این لیست هستند.
در این گزارش از سیامند رحمان به عنوان وزنه برداری از ایران نام برده شده که توانست جایگاه خود را در جهان به عنوان قوی ترین مرد دارای معلولیت حفظ کند.
سیامند رحمان در اولین حرکت خود وزنه 270 کیلوگرم را انتخاب و مدال طلای پارالمپیک را قطعی کرد و با بالای سر بردن وزنه 300 کیلوگرمی رکورد جهان را شکست و توانست کاری را انجام دهد که تاکنون کسی در جهان انجام نداده است.
این وزنه بردار 28 ساله در تلاشی دیگر وزنه 305 و سپس وزنه 310 کیلوگرمی را بالای سر برد و تاریخ ساز شد.
دراین گزارش همچنین از زهرا نعمتی کماندار 31 ساله ی ایرانی آمده است: نعمتی دو ماه فراموش نشدنی را در ریو سپری کرد.
وی در ماه آگوست در بازی های المپیک شرکت کرد و پرچم دار کاروان کشورش بود و در ماه سپتامبر نیز موفق شد در بازی های پارالمپیک ریودوژانیرو به یک نشان طلای انفرادی و یک نشان نقره تیمی میکس دست یابد و این دو مدال را به نشان های طلا و برنز خود در پارالمپیک لندن افزود.
سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد. .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید