17:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 14:44
کد خبر: 5201

برای حفظ هویت فرهنگی و هنری کشور باید متحد شویم

مدیر منابع انسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت:برای حفظ هویت فرهنگی و هنری کشور باید متحد شویم  

برای حفظ هویت فرهنگی و هنری کشور باید متحد شویم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، مهدی حبیبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به تاریخ فرهنگ و هنر در ایران اسلامی بر حفظ هویت فرهنگی و هنری کشور در سایه مدیریت ، برنامه ریزی و اتحاد هنرمندان و مسئولان و دستگاه های فرهنگی تاکید کرد .

وی در ادامه داد : اگر در دوره ای قاچاق سوخت در کشور را داشتیم ، امروز با قاچاق هنر و هنرمند مواجه هستیم و این مسئله در استانهای مرزی از جمله آذربایجان غربی که با چهار کشور مرز مشترک دارد بیشتر لمس می شود.

مدیر منابع انسانی حوزه هنری افزود : بیشتر کشورها در جهان در راستای ساختن هویت فرهنگی برای خود سرمایه گذاری هنگفتی را انجام داده اند و در صدد سرقت فرهنگی و هویت سایر ملتها و کشورها هستند و ایران اسلامی هم در معرض بسیاری از این تهاجمات قرار دارد که بایستی در برابر آن اقدام گردد.

حبیبی ادامه داد : اگر به درستی هدف ، مدیریت و طرح و برنامه برای حفظ میراث فرهنگی خود داشته باشیم و روابط هنرمند و دولت را اصلاح کنیم و در حل دغدغه های هنرمندان به گونه ای رفتار کنیم که شاهد بروز عکس العملهای دوگانه نباشیم در این صورت است که موفق شده ایم و از ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن تاکید داشته است جلوگیری کرده ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ محرم در جامعه کنونی ایران اظهار داشت : در طول تاریخ این مملکت دولتها زیاد به فرهنگ جامعه توجه و مساعدت نکردند بلکه این خود مردم بودند که بسیاری از شاخصه های فرهنگی و دینی را زنده نگه داشته و برای حفظ آن تلاشها کرده اند .

مهدی حبیبی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تلاشها و مدیریت علیرضا نوروزی در پنج سال ریاستش در حوزه هنری استان بر موفقیت روز افزون احد هوشمند به عنوان سرپرست هنری استان هم جهت در سیاستها و رسالتهای ابلاغ شده و حرکت در راستای حفظ و توسعه تمدن اسلامی در آذربایجان غربی آرزو و تاکید کرد.

 

علیرضا نوروزی از سال 1390 تا مهرماه سال 1395 وظیفه ریاست حوزه هنری استان آذربایجان غربی را بر عهده داشت و از این تاریخ احد هوشمند سرپرستی حوزه هنری آذربایجان غربی را برعهده گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید