15:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1395 - 11:29
کد خبر: 5175

نخستین نشست محققان تاریخ شفاهی و نویسندگان عرصه انقلاب اسلامی برگزار شد

نخستین نشست محققان تاریخ شفاهی و نویسندگان عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان ارومیه صبح امروز در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

نخستین نشست محققان تاریخ شفاهی و نویسندگان عرصه انقلاب اسلامی برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ،در این نشست که جمعی از محققان و نویسندگان تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و سرپرست حوزه هنری استان حضور داشتند راهکارهای رشد و توسعه تولیدات عرصه تاریخ شفاهی و مشکلات پیش رو در نگارش و چاپ و تکثیر این آثار مورد بررسی قرار گرفت.

تشکیل شورای صنفی نویسندگان تاریخ شفاهی استان آذربایجان غربی ،تعیین استانداردهای لازم در جهت تولید و انتشار آثار، تبلیغات و استقبال توده مردم از آثار تولید شده در این عرصه و پرورش نویسندگان با استعداد از موضوعات اصلی مطرح شده در این نشست بود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و تقدیر از تلاش نویسندگان این عرصه در حفظ و تبلیغ یاد و خاطره شهدا و جانبازان و همه تلاشگران در دوران جنگ تحمیلی برلزوم حمایت از حوزه ادبیات پایداری به عنوان یکی از ارکان اصلی و ذاتی حوزه هنری تاکید کرد.

احد هوشمند در راستای تبلیغ و القائ فرهنگ پایداری در سطح جامعه و اننتقال این فرهنگ ارزشی و گسترده به نسل کنونی اظهار داشت:حوزه هنری در نظر دارد تا فرهنگ دفاع مقدس را علاوه بر تولید کتاب در قالب فیلم ،سریال وانیمیشن عرضه کند.

هوشمند افزود:کودکان و نویسندگان و نسل جوان جامعه امروز ایران در معرض تهدیدات بزرگ و حساب شده فرهنگی و هنری غربی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این وظیفه تمام دستگاههای فرهنگی و هنری ،بخصوص حوزه هنری است که با تولید،آموزش و پرورش استعدادهای ناب در تمام زمینه­ های هنری تلاشها و جانفشانیهای رزمندگان اسلام را به رخ جهانیان بکشید و از تلاشگران این عرصه حمایت کند.

نخستین نشست محققان تاریخ شفاهی و نویسندگان عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر تحقیق بیشتر و تولید آثار فاخر  با موضوع دفاع مقدس در آذربایجان غربی و بمباران شهر ارومیه در دوران جنگ تحمیلی به پایان رسید.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید