23:12|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1395 - 01:49
کد خبر: 5153

افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی در ارومیه/هزینه هردقیقه ماموریت 70هزار تومان است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: به مناسبت 7 مهر  یک ایستگاه آتش نشانی در ارومیه افتتاح خواهد شد.

افتتاح یک ایستگاه آتش نشانی در ارومیه/هزینه هردقیقه ماموریت 70هزار تومان است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش،ابراهیم شاد قوشچی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوزبا گرامیداشت روز هفت مهر روز آتش نشانی و ایمنی گفت:در این روز یک ایستگاه آتش نشانی با اعتبار بالغ بر 150 میلیون تومان افتتاح خواهد شد و ویک ایستگاه آتش نشانی  دیگر گلنگ زنی خواهد شد.

وی به برنامه هفت مهر اشاره کرد و گفت:برگزاری صبحگاه در روز چهارشنبه ، برگزاری رژه و مانور و در آخر با حضور شهردار در از آتش نشانان نمونه سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه تجلیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: جمعیت شهرستان ارومیه بیش از 8 صد هزار 50 نفر است که باید برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشیم که برای شهر ارومیه باید 14 ایستگاه آتش نشانی لازم است که از این تعداد 9 ایستگاه وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد ایستگاههای ما کم است ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته ماموران ما  در مدت زمان 4 الی6 دقیقه  در محل حادثه  حاضر می شوند,شاد قوشچی در ادامه گفت برخی از جوانان از تماس های سرکاری جدا خوداری کنند چون هردقیقه ماموریت سازمان 70هزار تومان هزینه در بردارد.

شاد قوشچی اظهار داشت:در 6 ماهه سال 95 تعداد حوادث مربوط به سازمان آتش نشانی 729 حادثه بود که نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافته است.

وی گفت:از این تعداد حادثه 509 مورد مربوط به  آتش سوزی،220 مورد مربوط  امداد و نجات ، 76 مورد مربوط  حوادث روستایی وحوادث مربوط به  داخل شهر 555مورد و خارج شهر 98 مورد است.

ابراهیم شاد قوشچی به علت کاهش حوادث اشاره کرد و گفت:خوشبختانه مردم به خود آگاهی رسیده اند ومی دانند  چه کارهای برای کاهش حوادث،انجام دهند و سازمان آتش نشانی نیز با انجان مانور و پخش بروشور مردم را برای رسیدن به این خودآگاهی کمک کرده است.

ابراهیم شاد قوشجی

وی به نقش رسانه ها دررسیدن به این خودآگاهی اشاره کرد و گفت: در کنار این عوامل خبرنگاران و رسانه های دیداری و شنیداری نقش مهمی را در آگاه سازی مردم داشته اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه اضافه کرد :در مجموعه آتش نشانی شهرداری ارومیه 200  نفر پرسنل شامل اداری و عملیاتی فعالیت می کنند که تمام کارمندان دارای بیمه هستند و هیچ گونه مشکلی از لحاظ بیمه ندارند و در بدنه سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه ، جوانترین و با سوادترین نیروها را داریم و حدودا  10 درصد از  نیروهای ما بالای 40 سال هستند.

وی بااشاره به مشکلات امکانات و تجهیزات گفت:مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی در تمامی آتش نشانی های کل  کشور حاکم است .

شاد قوشچی  به فرسوده به ناوگان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: ناوگان آتش نشانی شهرداری ارویمه نیاز به نوسازی دارد که با کمک شهردار ان شاءالله این مشکل در آینده نزدیک  حل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری  بیان کرد:برای ساختمان های بالای 18 طبقه نردبان خودرو بالای 53 متر تهیه کردیم که اعتبار آن  بالای 5 میلیارد تومان است .

وی به استخدام نیروهای مورد نیاز اشاره کرد و گفت:در دولت تدبیر و امید بعضی از ساختارها و قوانین تغییر کرد  و با حمایت شهردار بعضی از نیروها بازنشسته اعلام کردیم و نیروهای جوان را جایگزین نیروهای بازنشسته کردیم.

تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی،روز مخصوصی بنام ایمنی و  آتش ‌نشانی در کشور ما اران  وجود نداشت در آغازین روزهای هجوم ناجوانمردانه دشمن بعثی عراق  به خاک میهن عزیزمان ایران ، یعنی هفت مهر ماه 1359 هواپیماهای دشمن پالایشگاه بزرگ آبادان را مورد حمله قرار داده و آنجا را به آتش کشیدند، با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان شریان اقتصادی و اسکله اصلی صادرات نفت کشور تلقی می‌شد، آتش گرفتن و نابودی آن به منزله سست شدن پایه‌های مقاومت و شکستن ستون‌های اقتصادی کشور تلقی می‌شد اما 21 نفر از آتش‌نشان قهرمان و مسلمان ایران هرگز این خفت را برازنده ایران اسلامی و جوانان غیور آن نمی‌دانستند آنها لباس رزم عاشقانه برتن کرده و بعد از ساعت‌ها تلاش و ایثار در میان آتش و خون و خمپاره، به اسطوره‌های مقاومت و شهادت آتش‌نشانان مبدل شوند آنها موفق شدند آتش افروخته دشمن بر دامن وطن را خاموش کرده و خواب مهاجمان را به کابوسی برای آنها مبدل سازند.


آتش‌نشانان خود در میان شعله‌های برافروخته جان باخته و شربت شهادت نوشیدند و همچون پروانه‌هایی بال و پر خویش را به شوق وصل دوست، در راه آرمان‌های مقدس خویش فدا کردند. روحشان شاد و راهشان مستدام باد.
از آن زمان تاکنون هفت مهر به نماد ایثار و از خود گذشتگی آتش‌نشانان سراسر کشور تبدیل شده و این روز به عنوان روز آتش‌ نشانی و ایمنی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید