07:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1395 - 08:39
کد خبر: 5089

بیش از 2 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و نوسازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 2 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و نوسازی است.

بیش از 2 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و نوسازی است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، قهرمان رحمانی ظهر دوشنبه در نشست خبری آغاز سالتحصیلی جدید با بیان اینکه مدارس کانکسی، ‌کمبود اعتبار و ایجاد مدارس پیش ساخته را از مشکلات پیش روی این اداره کل عنوان کردو افزود: هم اکنون استان به بیش از پنج هزار کلاس درس نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی بیان کرد: 2 هزار و 762 کلاس درس استان نیز نیازمند تخریب و نوسازی و 4 هزار و 762 کلاس درس نیز نیازمند مقاوم سازی است.

 

رحمانی از وجود ۳۰۰ کلاس استیجاری در استان نیز خبرداد و گفت: سه هزار کلاس درس با سیستم حرارتی سنتی در آذربایجان غربی وجود دارد .

وی با بیان اینکه در سایت‌های مسکن مهر استان 794 کلاس درس مورد نیاز است تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده 198 ساختمان آموزشی در کانکسها مستقر است و در قراردادی که اخیراً منعقد شده 210 کانکس دیگر خریداری شده و 274 تک کلاس کانکسی به تعداد کلاسهای کانکسی استان اضافه شده است.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی به بخشی از اهداف و برنامه‌های اسن اداره در رابطه با ایجاد تحول در نظام آموزشی استان اشاره کرد و افزود: بهینه سازی فضا، زیرساخت‌ها و تجهیزات مدارس، ضابطه‌مند سازی، بهسازی، زیبا سازی، مقاوم سازی، مصون سازی، طراحی و ساخت فضاهای آموزشی تربیتی، توسعه مشارکت های مردمی و ارائه الگو برای ساخت مدارس و نیز تجهیز مدارس به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بخشی از این برنامه‌هاست.

 

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید