16:58|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395 - 10:09
کد خبر: 5069

سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی از سوم مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می شود

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی گفت: سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی از سوم مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی از سوم مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش ،ناصر حضرتی پر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح چگونگی اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن استان از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز می شود , گفت : همزمان با بازگشایی مدارس زنگ سرشماری زده می شود و از توان تعدادی از دانش اموزان در جهت فرهنگ سازی استفاده خواهد داشت.

وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آذربایجان غربی از سوم تا 24 مهرماه به‌صورت اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان به‌صورت مراجعه حضوری در همه شهرها و روستاهای استان انجام می‌شود.

حضرتی پر گفت: تا کنون 5 هزار و 59 نفر از طریق سامانه اینترنتی برای همکاری در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستانهای 17 گانه آذربایجان غربی ثبت نام کرده‌اند که از میان آنها ماموران سرشماری با در نظر گرفتن شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی انتخاب و پس از ارائه آموزشها و آزموهای لازم در مدت زمان برگزاری سرشماری بکار گیری می‌شوند.

وی تاکید کرد : در این سرشماری 71 سوال از مردم در بخش ها و زمینه های مختلف پرسیده خواهد شد و از مردم درخواست و خواهش داریم کمک کنند امار درست و واقعی وارد سامانه شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی تصریح کرد: در زمان انجام سرشماری در استان 870 مأمور سرشماری در کنار 154 نفر کارشناس و رده‌های اجرایی ایفای نقش خواهند کرد، بطوریکه در مجموع حدود یک هزار و 300 نفر مستقیماً در گستره استان مشغول جمع آوری اطلاعات مربوط به این سرشماری می‌شوند.

وی اظهار داشت: که تمامی اطلاعات و موارد مندرج در سرشماری کاملا محرمانه بوده و در اختیار هیچ ارگان و سازمانی قرار نخواهد گرفت.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی گفت: داشتن امار درست و واقعی زیربنای توسعه و پیشرفت کشور است و از رسانه ها درخواست می شود برای سرانجام بهتر این سرشماری به سازمان کمک کنند.

حضرتی پر با اشاره به ضرورت عزم همه دستگاه‌ها در اجرای سرشمارس عمومی نفوس و مسکن سال 95 گفت: بخش اعظم تبلتهای مورد نیاز برای این سرشماری توسط مرکز آمار ایران تأمین شده و مابقی آن نیز توسط استان خریداری شده است و در کنار آن تأمین برخی سخت افزارها و خودروهای مورد نیاز نیز با مشارکت دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

موضوع سرشماری از سال 1335 در کشور آغاز شده و تا سال 85 بصورت دوره‌ای هر 10 سال یکبار به انجام رسیده اما در سه دوره اخیر بر اساس قانون مقرر شده این سرشماری هر 5 سال یکبار برگزار شود

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید