19:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 13:58
کد خبر: 5024

امسال 58 هزار دانش آموز سال اولی وجود دارد

مدیرکل اموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امار سال اولی ها امسال 58 هزار دانش آموز است.

امسال 58  هزار دانش آموز سال اولی وجود دارد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز ،فریدون سید مصطفوی در جلسه شورای اموزش و پرورش استان در خصوص پروژه مهر دانش اموزی گفت : در مدت 3 ماهه تابستان 1560 همکار  545 هزار و 900 دانش اموز در 4900 مدرسه در دستور کار قرار گرفتند که تاکنون 530 هزار دانش اموز و کسب رتبه دوم کشوری در سیستم سناد ثبت نام کرده اند.

وی افزود : در این مدت از 400 نفر متقاضی نقل و انتقال برون استانی با 300 نفر و از 1200 نفر داخل استانی نیز 350 نفر موافقت شده است.

مصطفوی ادامه داد : مقدمات 1230 نفر نیروی جدید الورود فراهم شده است و از 1404 نفر متقاضی بازنشستگی 295 نفر استمرار و بقیه موافقت شد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان با اشاره به دانش آموزان سال اولی گفت :امار سال اولی ها امسال 58 هزار دانش آموز است.

سیدمصطفوی از ساماندهی توزیع کتب درسی در مدارس و مراکز عرضه و تجهیز هنرستان ها به امکانات مورد نیاز تا مبلغ یک میلیارد تومان خبر داد.

وی ادامه داد : امسال بر عکس سال های قبل استقبال از رشته های فنی و ثبت نام در هنرستان های استان بی نظیر بود.

مدیرکل اموزش و پرورش استان تصریح کرد : امسال در رشته های نظری و تجربی 55 درصد , 33 درصد رشته انسانی و 12 درصد در رشته ریاضی ثبت نام کرده اند.

سید مصطفوی در خصوص سرویس مدارس هم گفت : تاکنون با 3120 خودرو قرارداد منعقد شده و 46 هزار دانش اموز ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد : در خصوص روپوش دانش اموز هم با سازمان صنعت معدن و تجارت تمهیدات لازم اتخاذ شده و برای کلیه مقاطع رنگ مخصوص مشخص شده است.

فریدون سید مصطفوی مدیرکل اموزش و پرورش استان دلایل افزایش یک ناحیه دیگر اموزش و پرورش در ارومیه را " ازاد شدن 4 فضای اداری و اختصاص هر کدام یک مدرسه , توزیع عادلانه تجهیزات اموزش و پرورش مدارس , اصلاح ساختار اداری نواحی 1 و 2 و ازاد شدن حداقل 60 پست اداری و غیره اعلام کرد.

رییس اداره اموزش و پرورش استثنایی استان کمبود مرکز اموزشی و اوضاع نامناسب انها را چالش اصلی این اداره عنوان کرد و خواستار حمایت و کمک مسوولان استانی شد.

وی گفت : در سطح استان 97 مرکز اموزش استثنایی داریم که 27 مورد ان مستقل است و 244 نفر دانش اموز استثنایی در سال 94 شناسایی شد.

او افزود : به صورت کلی 2180 دانش اموز استثنایی در استان داریم .

سعادت استاندار اذربایجان غربی در خصوص افزایش یک ناحیه دیگر ارومیه گفت : بنده با حذف برخی اماکن و ساختارها مخالفم و پیشنهاد می کنم اداره کل بجای در ادغام مناطق در همدیگر در راستای افزایش یک ناحیه دیگر در ارومیه اقدام کند و مناطق را در هم ادغام نکنند چون ادغام و حذف برخی مناطق عواقب و بار اجتماعی و سیاسی بدنبال دارد .

وی ادامه داد ; پیشنهاد می کنم حتما با یک کار کارشناسی و بررسی شرایط درخواست تبدیل ارومیه به 3 ناحیه را در دستور کار قرار دهید.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید