00:58|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 02:48
کد خبر: 4736

ارتش سوریه درباره درگیری‌ها در حسکه بیانیه صادر کرد

فرماندهی کل ارتش سوریه بیانیه‌ای درباره درگیری‌های اخیر در شهر حسکه صادر کرد.

ارتش سوریه درباره درگیری‌ها در حسکه بیانیه صادر کرد

به گزارش باریش نیوز بعد از پیشروی یگان‌های کُرد برخوردار از حمایتهای آمریکا به سمت مناطق ارتش سوریه و به اسارت گرفتن تعدادی از سربازان ارتش سوریه در استان حسکه در شرق این کشور، درگیری‌های بسیار شدیدی بین ارتش سوریه و یگانهای کرد به وقوع پیوست و همزمان با این درگیری‌ها، جنگنده‌های سوری مواضع یگانهای کرد را بمباران کردند.

 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شاخه نظامی حزب کارگران کردستان موسوم به آسایش اخیرا اقدامات تحریک‌آمیز خود را در شهر حسکه مانند حمله به مؤسسات دولتی، سرقت نفت، اخلال در روند برگزاری امتحانات، ربودن شهروندان بیگناه و ایجاد هرج و مرج، افزایش داده اند.

 

در این بیانیه‌ آمده است: اقدامات شاخه نظامی حزب کارگران کردستان با محاصره شهر حسکه و حمله توپخانه‌ای به این شهر خطرناک تر شده است و در پی این حملات شماری از نظامیان و غیر نظامیان جان باخته‌اند. با وجود تلاشهایی که برای برقراری آرامش و صلح و ثبات ثبات در این شهر صورت گرفته است، اما شاخه نظامی حزب کارگران کردستان، همچنان به ارتکاب جنایتهای خود با هدف تصرف شهر حسکه ادامه می‌دهد که این امر مستلزم واکنش مناسب از سوی ارتش سوریه از طریق هدف قرار دادن مراکز تجمع عناصر مسلح مسئول اینگونه اقدامات جنایتکارانه است.

 

و برخی اخبار از پیوستن برخی از عناصر وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه به شاخه نظامی حزب کارگران کردستان که با ارتش سوریه در حسکه می‌جنگد حکایت دارد.

 

 روز گذشته بعد از تجدید حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع کردها بعد از حملات آنها به موانع ارتش سوریه در دو محله النشوه و غویران، هزاران غیر نظامی از مناطق کردها تخلیه شدند.

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌هایی برای حمایت از نیروهای این کشور که با نیروهای کرد در حسکه همکاری می‌کنند، ارسال کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید