16:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 02:17
کد خبر: 4600

جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌غربی ۸۵ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در چهار ماهه نخست امسال جرائم مربوط به فضای مجازی در استان ۸۵ درصد افزایش یافته است.

جرائم فضای مجازی در آذربایجان‌غربی ۸۵ درصد افزایش یافت

به گزارش باریش، سرهنگ حسن کوره‌بلاغی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت رسیدگی به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به رشد قارچ گونه شبکه‌های اجتماعی و گسترش استفاده از فضای مجازی اغلب علاقه‌مندان به این شبکه‌ها را گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که در این راه ممکن است آسیب‌های غیر قابل جبرانی را نیز متحمل شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته جرائم اقتصادی جز بیشترین جرائم بودند افزود: هم اکنون هتک حرمت، ایجاد مزاحمت و نشر اکاذیب از مهم‌ترین و بیشترین جرائمی است که در سطح استان انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال جرائم مربوط به فضای مجازی در آذربایجان‌غربی رشد 85 درصدی داشته که در این زمینه نیز بیش از 225 درصد رشد کشفیات را داشته‌ایم.

کوره‌بلاغی با اشاره به رده سنی دستگیر شدگان این جرائم گفت: 51 درصد از دستگیر شدگاه در این زمینه در رده سنی 26 سال به بالا، 43 درصد در رده سنی 18 تا 25 سال و شش درصد مربوط به سایر گروه‌های سنی بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از وقوع و گسترش جرائم، آگاه‌سازی و آموزش روش استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی است تصریح کرد: در این زمینه نیز از آغاز سال 95 تا کنون تعداد 210 مورد آگاه‌سازی، 11 مورد نمایشگاه، و 50 مورد کلاس آموزشی برای افزایش سطح آگاهی و آموزش استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی  در آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بانوان جزء افرادی هستند که از طریق انتشار مطالب غیر مرتبط، نفوذ در سیستم‌های، پخش و انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیشترین آسیب‌ها را در این زمینه متحمل می‌شوند.

 

تسنیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید