15:02|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395 - 01:46
کد خبر: 4591

سارق حرفه‌ای منازل بوکان دستگیر شد

فرمانده انتظامی بوکان از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل بوکان با 13 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سارق حرفه‌ای منازل بوکان دستگیر شد

باریش نیوز - هزاد بندریان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان بوکان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی این سارق شدند و وی را حین سرقت در یکی از منازل این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس این شهرستان منتقل شد.

این مسؤول افزود: سارق دستگیر شده که از سارقان حرفه‌ای شهرستان بوکان است در بازجویی‌های فنی و پلیسی به 13 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد.

بندریان افزود: سارق دستگیر شده در این بازجویی‌ها به همکاری سه نفر مالخر در امر فروش اموال مسروقه اعتراف کرد و این افراد نیز با انجام تحقیقات پلیسی ماموران انتظامی بوکان روز گذشته دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این سارق مقادیری لوازم خانگی را کشف کردند و بنا بر اعلام کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده مبلغ 150 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی بوکان در این رابطه چهار نفر متهم را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل دادند.

این مسؤول با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه فرصت ارتکاب سرقت را از مجرمان سلب می‌کند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که منزل خود را به سیستم‌های امنیتی همانند دوربین مدار بسته و دزدگیر مجهز کنند و هر از چند گاهی عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سرقت را می‌توان یکی از شدیدترین جرائم تلقی کرد زیرا علاوه بر اینکه یکی از شایع‌ترین رفتارهای مجرمانه است، نوعی تجاوز به عنف بوده که به احساس امنیت عمومی، آرامش و سلامت افراد آسیب می‌رساند، لذا به این علت سرقت از منزل تاثیر زیادی بر قربانیان می‌‌گذارد.

بندریان بر تاثیرگذاری نقش مشارکت مردم در پیشگیری از سرقت اشاره کرد و افزود: مشارکت و همراهی شهروندان با پلیس نقش موثری در پیشگیری از وقوع سرقت دارد و می‌توان که توجه به هشدار ها و آموزش‌های انتظامی بیشترین تاثیر و نقش را در حفظ اموال شهروندان خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش یکی از فاکتورهای مهم در برجسته‌سازی نقش مشارکت مردم در امور است، هر قدر شهروندان از تکنولوژی جدید امنیت منزل استفاده کنند، در امر پیشگیری از سرقت منزبژل نیز موفق عمل خواهند کرد.

فرمانده انتظامی بوکان تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، رسانه‌ها مخصوصا تلویزیون است.

این مسؤول گفت: رسانه‌های جمعی تاثیر بسیار قوی بر تمام جنبه‌های زندگی انسان دارد، این رسانه جمعی ابزار اصلی است که به آن وسیله کودکان، نوجوانان و جوانان رفتارهای مناسب را فرا می‌گیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید