03:37|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مرداد 1395 - 01:43
کد خبر: 4567

ساماندهی غار سهولان و اماکن تاریخی مهاباد به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی غار سهولان و اماکن تاریخی شهرستان مهاباد به ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

ساماندهی غار سهولان و اماکن تاریخی مهاباد به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش باریش نیوز جلال محمودزاده به برخی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهاباد پرداخت و اظهار داشت: اماکن تاریخی و توریستی مهاباد از ظرفیت‌های مهم برای دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای بهره‌برداری اقتصادی از ظرفیت گردشگری شهرستان مهاباد باید امکانات جذب توریسم در این شهرستان فراهم شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر غار سهولان و آثار باستانی مهاباد نیاز مبرم به ساماندهی دارند و بدین منظور نیازمند جذب سرمایه‌گذار در این زمینه هستیم.

محمودزاده خاطرنشان کرد: جاده مناسب، ایجاد محل اسکان و تامین زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی از دیگر نیازمندی‌های حوزه گردشگری در شهرستان مهاباد است که در صورت تامین آنها شاهد تحول در جذب گردشگر به این شهرستان و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ایجاد تله‌کابین این شهرستان را از دیگر لازمه‌های جذب توریسم خواند و گفت: ساماندهی غار سهولان و اماکن تاریخی شهرستان مهاباد 80 تا 100 میلیارد تومان نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: از دیگر ظرفیت‌های دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهاباد بها دادن به موضوع توریسم درمانی است که در این شهرستان مجوز احداث بیمارستانی بدین منظور در مجتمع سلامت زاگرس صادر شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای راه‌اندازی این بیمارستان اعتبار 150 میلیارد تومانی نیاز است که در صورت راه‌اندازی این بیمارستان، گردشگران سلامت از کشورهای همسایه آذربایجان‌غربی به این شهرستان مراجعه و چرخه اقتصادی را به راه می‌اندازند.

تسنیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید