02:25|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1395 - 03:47
کد خبر: 4542

هر ساعت؛ چند طلاق؟

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور از احداث خانه های امن در ۱۸استان کشور خبر داد و گفت: در هر ساعت ۱۹ واقعه طلاق در کشور ثبت شد.

هر ساعت؛ چند طلاق؟

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور از احداث خانه های امن در ۱۸استان کشور خبر داد و گفت: در هر ساعت ۱۹ واقعه طلاق در کشور ثبت شد.

ولی الله نصر با اشاره به احداث خانه های امن در ۱۸ استان کشور، گفت: خانه‌های امن دارای پرسنل و کارکنان زن بوده و در آنجا به زنانی که به هر بهانه ای از جمله نزاع خانوادگی مجبور به بیرون ماندن از خانه خود هستند پناه داده می‌شود.

به گزارش باریش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: در استان هایی که خانه های امن وجود ندارد، مراکز اسکان در واحدهای مداخله با بحران اورژانس اجتماعی به این زنان اقامت می‌دهد.

نصر در ادامه تصریح کرد: زنانی  که به هر دلیلی مجبور می‌شوند شب در بیرون از خانه بمانند، می توانند با سامانه 123 اورژانس اجتماعی  تماس بگیرند تا در خانه های امن اسکان داده شوند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های دیدگان بهزیستی کشور در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر سامانه 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور در سراسر کشور فعال است.

وی در ادامه با اعلام اینکه خرید و فروش کودکان جرم است، اظهار کرد: در این زمینه بهزیستی وظیفه تعریف شده مستقیمی با جرم ندارد اما با پیگیری‌های صورت گرفته با معاونت‌ درمان وزارت بهداشت قرار شد اگر با مورد مشکوک برخورد کردند ، سریعا اورژانس ۱۲۳ را در جریان امر قرار دهند تا کودک تحویل خانواده داده شود؛ اما متأسفانه این معضل در چند بیمارستان پایتخت وجود دارد.

نصر با اشاره به اینکه سال گذشته در هر ساعت ۱۹ واقعه طلاق در کشور ثبت شد، گفت: یکی از علل کودکان کار ، طلاق و بحث ازدواج‌های ناموفق است که این نشان می‌دهد ما ضعف فرهنگ و کار فرهنگی داریم.

وی افزود: ۴۸ درصد طلاق‌ها در سه تا پنج سال اول ازدواج و ۱۵ درصد طلاق در همان سال اول ازدواج رخ می‌دهد که یکی از علل اصلی آن عدم شناخت صحیح زوجین از یک دیگر است.

 

اقتصاد آنلاین

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید