04:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 12:02
کد خبر: 4357

برگزاری جلسه هیات امنا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان

به گزارش باریش , جلسه هیات امنا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان آذربایجان غربی عصر روز شنبه مورخه 19 تیر 95 در محل سالن حوزه استانداری برگزار گردید.

برگزاری جلسه هیات امنا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان

در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین و فرهیختگان شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی برگزار شد مسئولین به بیان طرحها و اهداف خود پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی , مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی طی سخنانی ضمن اعلام برنامه های این اداره در بزرگداشت مفاخر استان در شهرهای محتلف گفت : شهرداری باید مراکز و میادین و خیابانهای شهر را با نام مشاهیر و مفاخر بومی استان نامگزاری بکند. وی افزود : پروژه مقبره نام آوران نیز در آینده اجرایی خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی در ادامه سخنان خود گفت : احیای دروازه های قدیمی شهر ارومیه جزو دغدغه های اصلی فرهیختگان شهر است.

غلامرضا عدل دوست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه از دیگر سخنرانان جلسه بود و گفت : با توجه به هزینه های موجود , باید به فکر قطعه هنرمندان باشیم نه مقبره هنرمندان. وی در مورد احداث دروازه های 8 گانه ارومیه نیز گفت: با توجه به عظمت دروازه های قدیمی عملا امکان بازسازی آنها در مکان های اولیه امکان پذیر نخواهد بود به همین دلیل بهتر است دروازه های 8گانه با همان اسامی در خروجی های کنونی شهر ساخته شوند. وی هزینه ساخت هر دروازه را در حدود یک میلیارد و نیم اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی با اشاره به بحث ساخته شدن دروازه ها در جایی غیر از مکان اصلی خود , خواستار این شد که دروازه ها در مکان اصلی و تاریخی خود احداث گردند.

قربانعلی سعادت , استاندار آذربایجان غربی در سخنانی ضمن انتقاد از عملکر شوراهای شهر گفت : متاسفانه شورای شهر در مسائل فرهنگی و تاریخی خوب کار نمیکند. مثلا در اقدامی نسنجیده و غیر قابل توجیه شاهد برچیده شدن مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر مرزی سلماس بودم که هزینه های زیادی برای کشور خواهد داشت. وی در مورد نامگزاری های اماکن عمومی در سطح شهر ارومیه گفت: متاسفانه در ارومیه شاهد برخی نامگزاری ها در محلات و اماکن عمومی هستیم که بعد از نامگزاری با تنشهایی همراه بودند. سعادت در ادامه سخنان خود گفت : یکی از دلایل برگزاری این جلسه احیای نام بزرگان استان است که امروز در کنارمان نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی , نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در سخنانی در ارتباط با احداث مقبره و یادمان شهدا گفت : نمیتوان بر روی مقبره شهدا ارزش مادی گذاشت. ولی کاری نکنیم که با ناتمام ماندن یادمان شهدا خدایی نکرده به آنان بی احترامی شود. مثل یادمان شهید باکری که سالیان ناتمام مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی در بخش پایانی سخنان خود گفت : امروزه آپارتمانهایی که ساخته میشوند در بسیاری موارد با نامهای بیگانه و غیر بومی نامگزاری میشوند که در این موردشهرداری باید اقدامات لازم را مبذول دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید