10:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 10:49
کد خبر: 4287

چالدران آماده میزبانی باشکوه از ارامنه جهان

اولین جلسه هماهنگی مراسم سالیانه ارامنه جهان در کلیسای تادئوس مقدس (قره کلیسا) با حضور فرماندار چالدران و هیات اجرایی این مراسم برگزار شد.

چالدران آماده میزبانی باشکوه از ارامنه جهان

به گزارش باریش , به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری چالدران، حسین زاده در جلسه هماهنگی مراسم سالانه کلیسای تادئوس مقدس اظهار کرد: امکانات لازم برای برگزاری آیین مذهبی در این کلیسا در اواخر تیر ماه فراهم شده است.
فرماندار چالدران با بیان اینکه این بنای تاریخی و جهانی در راستای آیین مذهبی امسال نیز میزبان هزاران نفر از زائران ارامنه خواهد بود، افزود: برای بهره جستن ارامنه از این مراسم، بازدید از این بنای تاریخی برای گردشگران داخلی در زمان برگزاری این مراسم ممنوع است.
حسین زاده ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با رفع نواقص برنامه های گذشته و اجرای صحیح این مراسم، شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برگزاری این مراسم همانند سنوات گذشته به خوبی حفظ کنیم.
همه ساله اواخر تیرماه ارمنی ها برای زیارت قره کلیسا به این محل می آیند که به همراه آنها تعدادی از سفرای کشورهای مسیحی در ایران و نیز گردشگران خارجی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.
مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا بین سه تا پنج روز ادامه می یابد که در این مدت مسیحیان ضمن انجام دعا، نیایش و برگزاری آیین عشای ربانی، کودکان خود را در این محل غسل تعمید می دهند.
قره کلیسا یا کلیسای طاطائوس با سابقه بیش از یکهزار سال در روستای قره کلیسا در 15 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان چالدران قرار دارد.
این کلیسا به همراه کلیسای سنت استپانوس جلفا و کلیسای کوچک زور زور چالدران در تاریخ 18 خرداد 1387 (۷ ژوئیه ۲۰۰۸) به عنوان نهمین اثر ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید