04:28|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 13:06
کد خبر: 4277

نشان شوالیه فرانسه به دانشمند اهل خوی اهدا شد

نشان شوالیه فرانسه به دکتر ژاله آموزگار دانشمند زبانشناس اهل خوی اهدا شد.

نشان شوالیه فرانسه به دانشمند اهل خوی اهدا شد

به گزارش باریش نیوز , نشان شوالیه (لژیون دونور) روز پنجشنبه دهم تیر ماه 1395 در محل سفارت فرانسه به دکتر ژاله آموزگار از سوی سفیر فرانسه در تهران اهدا شد.

در این مراسم شخصیت هایی چون دکتر داریوش شایگان، دکتر علی اشرف صادقی، دکتر حامد فولادوند، علی دهباشی، حمید امجد، نیر طهوری، علی اصغر سعیدی، آذرتاش آذرنوش پری صابری، منصوره اتحادیه، پرینوش گنجی، امیرسعید الهی و عده ای دیگر از استادان و دانشجویان حضور داشتند.
 
در ابتدای این مراسم ابتدا سفیر فرانسه طی سخنرانی کوتاهی از جایگاه علمی دکتر ژاله آموزگار گفت و سپس نشان شوالیه به او اهدا شد.
 
در ادامه دکتر آموزگار در بخشی از سخنرانی اش چنین گفت: امروز روز بزرگی برای من است، و من عمق این افتخار را احساس می کنم. من به نسل «ممکن ها» تعلق دارم. نسلی که در زندگی اش هدف داشت.
 
او سپس به زادگاه خود شهر خوی اشاره کرد و گفت: من برکشیده آن شهر هستم. او سپس به دوران تحصیل خود در دانشگاه تبریز و سوربن اشاره کرد.
 
دکتر آموزگار همچنین از استادان خود بنونیست، ژیل برت لازارت و ژان دومناژ یاد کرد و از سفیر فرانسه برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.
 
دکتر ژاله آموزگار دارای دکترای زبانهای باستانی از دانشگاه سوربون فرانسه و متخصص در زبانهای اوستایی و پهلوی و مسلط بر این زبان ها هستند و بیش از 30 سال سابقه تدریس در بهترین دانشگاه های ایران و جهان دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید