23:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1395 - 11:00
کد خبر: 4216

آبشار سوله دکل تخریب نمی شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت:در حال حاضر هیچ تخریبی در آبشار سوله دکل ارومیه صورت نمی گیرد.

آبشار سوله دکل تخریب نمی شود

به گزارش باریش , در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تخریب آبشار سوله دکل و انحراف آب این آبشار برای استفاده در یک نیروگاه برق آبی در حال احداث منتشر شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران به ابهامات موجود پاسخ داد و اظهار داشت : براساس طرح مورد نظر هیچ آبی از این آبشار برداشت نمی شود بلکه در یک پروسه با انحراف آب انرژی پاک تولید و مجدد از همان مسیر به آبشار برمی گردد.

اکبر حسن بگلو در ادامه گفت: با انحراف آب این آبشار بدون تخریب منطقه با استفاده از توربین ۴.۴ مگاواتی اقدام به تولید برق و انرژی پاک می شود.

این در حالی است که برخی از مسئولان استان و نیز اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه نسبت به تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و آبشار سوله دکل ارومیه در روزهای اخیر هشدار داده اند.

اهالی این منطقه معتقدند این پروژه نه تنها بر بهبود وضعیت معیشتی مردم نقشی نداشته بلکه باعث ایجاد اختلاف بین روستاییان و در نهایت مهاجرت برخی از اهالی روستا خواهد شد.

آبشار سوله دوکل از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران در دامنهٔ کوه دالانپر در منطقه مرگور واقع است و از جاذبه های مهم گردشگری منطقه به حساب می آید. روستایی نیز به همین نام در جوار آبشار قرار دارد، این آبشار یکی از سرشاخه‌های رودخانهٔ باراندوزچای محسوب می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید