04:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1395 - 12:30
کد خبر: 4180

توقیف 2 دستگاه خودروی سواری در آذربایجان غربی با بیش از 100 میلیون ریال خلافی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف دو دستگاه خودروی سواری با 100 میلیون و 700 هزار ریال خلافی خبر داد.

توقیف 2 دستگاه خودروی سواری در آذربایجان غربی با بیش از 100 میلیون ریال خلافی

به گزارش باریش نیوز ,علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مأموران پلیس راهور آذربایجان غربی طی دو مأموریت اقدام به توقیف دو سواری در استان به دلیل خلافی پرداخت نشده کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس راهور ارومیه حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودروی سواری وانت سایپا را به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف کردند.

این مسؤول ادامه داد: در استعلام‌های صورت گرفته شده مشخص شد خودروی مذکور دارای 50 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است، با روشن شدن موضوع خودرو جهت پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

سعیدی به دومین توقیف خودروی سواری در آذربایجان غربی که مربوط به شهرستان ماکو است اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس راهور ماکو حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودروی سواری ام‌.وی‌.ام را به دلیل سبقت غیرمجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام‌های صورت گرفته شده از سوابق این خودرو مشخص شد که خودروی مذکور دارای 50 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است که خودرو به منظور سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق ماده هشت قانون رسیدگی به جرائم راهنمایی و رانندگی خودروهای که دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال باشند از نظر قانون بدهکار بوده و در صورت تردد در درون شهر یا جاده خودروی آنان توقیف خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام می‌کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می‌شود.

سعیدی بر ضرورت سرعت مطمئنه حین رانندگی تاکید کرد و افزود: رعایت سرعت مطمئنه لازمه ایمنی جاده‌ها بوده و نباید برای زودتر رسیدن به مقصد، حوادث جبران‌ناپذیر را رقم زد.

وی افزود: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی بوده و رانندگان باید بدانند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین نکاتی است که رانندگان باید همواره به آن دقت داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید