12:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1395 - 17:22
کد خبر: 4140

علت حادثه برای اتوبوس حامل سربازان+عکس

فرمانده پلیس راه کشور علت هر دو حادثه اتوبوس حامل سربازان را اعلام کرد.

علت حادثه برای اتوبوس حامل سربازان+عکس

باریش نیوز- سرهنگ محمدحسین حمیدی ، درباره علت حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی صفر ۵ کرمان در نی‌ریز اعلام کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه دشه است.

وی درباره اینکه آیا نقص فنی در بروز این حادثه نقش داشته یا خیر، گفت: درباره نقص فنی منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر هستیم و به محض اعلام نتایج، درباره اینکه آیا وسیله نقلیه نقص فنی داشته یا خیر، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درباره علت حادثه دوم که در سروستان برای اتوبوسی رخ داد که گفته می‌شود حامل سربازان بوده است، گفت: در حادثه سروستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده به عنوان علت حادثه تشخیص داده شده است.

در همین حال، فرمانده پلیس راه شمال فارس پیش از این گفته بود که در این حادثه راننده به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو و عبور از سرعت مطمئنه،‌ مقصر بوده است.

ده‌ها سرباز شيرازي «پادگان‌٠٥ كرمان» از همان روز نخستي كه لباس‌هاي آموزشي‌شان را پوشيدند و پاي در پادگان گذاشتند، تنها به ساعتي فكر مي‌كردند كه «آموزش تمام شود» تا بتوانند «يك بار ديگر به خانه‌هاي‌شان برگردند.»


پس از دو ماه آموزش پيوسته و لحظه‌شماري مداوم، سرانجام اين ساعت فرا رسيد اما «اتوبوسي كه براي چندين نفر از اين سربازها آمده بود تا آنها را به شيراز ببرد، به ميانه راه نرسيده، در دره‌اي ٢٠ متري سقوط كرد و جان ١٩سرباز را گرفت؛ در حالي كه ساعت از ١:٢٠ بامداد گذشته بود و سربازها در خوابي عميق فرو رفته بودند.»

احمد، يكي از اين سربازها كه از حادثه جان سالم به‌در برده، در بيمارستان، ياد فريادهاي دوستانش مي‌افتد و مي‌گويد: «خواب بوديم كه ناگهان راننده فرياد زد «ترمز بريده»، همه پريدند، وحشت كرده بودند. اتوبوس تكان‌هاي شديدي مي‌خورد و تعادل نداشت. سربازها فرياد مي‌زدند يا علي، يا علي، ناگهان اتوبوس با سر در دره سقوط كرد و روي سنگ‌ها معلق زد؛ ديگر نفهميدم چه شد» اما اكنون همه مي‌دانند چه شده «١٩ سرباز، هنگام بازگشت به خانه كشته شدند و احتمالا تعدادشان بيشتر خواهد شد.»

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید