05:33|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1395 - 12:56
کد خبر: 4124

همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ارومیه

در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر , همایشی به مناسبت این روز در سالن اداره برق ارومیه و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهری برگزار شد.

همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ارومیه

به گزارش سرویس خبری باریش نیوز , در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر , همایشی به مناسبت این روز در سالن اداره برق ارومیه با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهری برگزار شد. مراسم با سخنرانی آقای دکتر فریور , مدیرکل بهزیستی و رییس کمیته فرهنگی , آغاز گردید. در ادامه سردار اصلانی , فرمانده انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان , به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار اصلانی گفت: ایران هزینه های زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر متحمل شده است و در این راه 3700 شهید و 12000 جانباز تقدیم انقلاب شده است. بفرموده امام (ره) مواد مخدر جنگ خاموش و بمب بی صدا است و مادر تمامی آسیب های اجتماعی می باشد. در سال 94 بیش از 10 تن و در 3 ماهه اول امسال 2 تن و 800 کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و 132 باند هم متلاشی و 5500 نفر قاچاقچی دستگیر و3550 نفر معتاد جمع آوری شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان , با اشاره به نقش اعتیاد و مواد مخدر در افزایش طلاق و افزایش سرقت اعتیاد و مواد مخدر در جامعه افزود : 65 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است و این باعث آسیب و مشکلات برای سایر زندانیان هم شده است. خروج زندانیان معتاد از زندان های استان به مکان های دیگر ضرورت دارد. افراد خیر وارد کار شوند تا این بیماری در استان به حداقل برسد. همانطور که می دانید دولت در امر مبارز با این مشکلات و معضلات نتوانسته موفق عمل کند و به کمک همه آحاد جامعه نیازمندیم و راهکار این معضل اجتماعی کردن مبارزه است. برای امر مبارزه با مواد مخدر حمایت و همراهی همگانی نیاز است و این شیوه مبارزه سنتی کفایت نمی کند. ما باید در برابر معضلاتی که به نهاد اجتماع مانند اعتیاد و مواد مخدر صدمه وارد می کند بایستیم.

آقای قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی دیگر سخنران این همایش بود. در انتهای مراسم از فعالین عرصه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تجلیل به عمل آمد.

 

گزارش تصویری باریش نیوز از همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ارومیه

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید