10:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395 - 13:33
کد خبر: 4096

195 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در چالدران کشف شد

فرمانده انتظامی چالدران گفت: 195 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در چالدران کشف شد.

195 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در چالدران کشف شد

علی درستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سیگار قاچاق در شهرستان چالدران موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی از مخفیگاه این متهم شدند.

فرمانده انتظامی چالدران خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این متهم تعداد 195 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف و ضبط کرده و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

این مسؤول تصریح کرد: ماموران انتظامی چالدران در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کرده و متهم را جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل کردند.

درستی افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی شهرستان چالدران تحویل داده شد.

وی به میزان ارزش ریالی محموله قاچاق اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این کالای قاچاق کشف شده مبلغ 500 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی چالدران با اشاره به اینکه قاچاق سیگار علاوه بر متضرر کردن شرکت دخانیات ایران به سلامت افراد جامعه نیز صدمه وارد می‌کند لذا از مردم درخواست می‌شود از مصرف سیگارهای خارجی قاچاق شده پرهیز کنند.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش میزان مصرف سیگار در کشور، فضای ناسالم جهان امروز است، بر ضرورت توجه والدین بر رفتار نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه سن مصرف دخانیات کم شده است لذا از والدین انتظار می‌رود که توجه بیشتری به رفتار فرزندان خویش داشته باشند و نکات لازم را به آنان یادآوری کنند.

درستی بر ضرورت همکاری و مشارکت همگانی مردم با ماموران انتظامی این شهرستان در جهت ریشه‌کن کردن پدیده شوم قاچاق تاکید کرد و از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه سالانه 67 میلیارد نخ سیگار در ایران به مصرف می‌رسد، افزود: مصرف دخانیات دریچه‌ای برای اعتیاد به مواد مخدر است لذا از مردم درخواست می‌شود که از مصرف دخانیات خودداری کرده و در صورت مصرف دخانیات اقدام به ترک مصرف کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید