01:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 13:43
کد خبر: 4060

عباس کیارستمی در جمع بهترین‌های قرن

«نیویورکر» یکی از مهم‌ترین مجله‌های ادبی آمریکا و یکی از معتبرترین نشریات ادبی جهان است. به تازگی ریچارد برادی منتقد 68 ساله این مجله دست به انتخاب بهترین فیلم‌های خارجی زبان سینمای جهان از ابتدای قرن زده که نتایج این انتخاب برای سینمای ایران جالب است.

عباس کیارستمی در جمع بهترین‌های قرن

به گزارش باریش , «نیویورکر» یکی از مهم‌ترین مجله‌های ادبی آمریکا و یکی از معتبرترین نشریات ادبی جهان است. به تازگی ریچارد برادی منتقد 68 ساله این مجله دست به انتخاب بهترین فیلم‌های خارجی زبان سینمای جهان از ابتدای قرن زده که نتایج این انتخاب برای سینمای ایران جالب است.
 

کیارستمی، پناهی و مخملباف در جمع بهترین‌های قرن 21
 

برادی از سال 1999 به عنوان روزنامه‌نگار و منتقد در مجله نیویورکر مشغول به کار شده، نویسنده کتاب زندگینامه «ژان لوک گدار» است و نشان شوالیه کشور فرانسه را هم به دلیل تلاش برای معرفی سینمای آمریکا دریافت کرده است. او در تازه‌ترین لیستی که برای بهترین فیلم‌های خارجی زبان سینمای جهان در قرن 21 منتشر کرده است نام سه کارگردان ایرانی را هم در لیست خود قرار است.

فیلم «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی در رده سوم این انتخاب است، «تخته های سیاه» به کارگردانی سمیرا مخلمباف در رده ششم لیست قرار داد و «تاکسی» جعفر پناهی در رده سی و دوم این لیست قرار دارند.

در رتبه اول این لیست فیلم «در ستایش عشق» به کارگردانی ژان لوک گدار است و فیلم‌های « No Home Movie » به کارگردانی چنتال آکرمن، «دنیا» به کارگردانی ژیا ژانکه، «تپه آزادی» سانگ سو هونگ، «نیمه دیگر» یینگ لیانگ، «دادخواست» ژائو لیانگ، «آخرین ظالم» کلود لانزمن و «خداحافظ مسافرخانه اژدها» به کارگردانی مینگ لینگ تسای در رده های بعدی این لیست قرار دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید