12:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 13:39
کد خبر: 4058

مشکلات داخلی ترکیه عامل مشکل ۱۰ ماهه توقف تردد کامیون از مرز سرو/سرو در امنیت و آرامش است

فرماندار ارومیه گفت: به سبب وجود مشکلات داخلی ترکیه، توقف تردد کامیون از مرز «سرو» به ۱۰ ماه رسید و هنوز این مشکل حل نشده است.

مشکلات داخلی ترکیه عامل مشکل ۱۰ ماهه توقف تردد کامیون از مرز سرو/سرو در امنیت و آرامش است

به گزارش باریش , به نقل از تسنیم , عباس حسن‌خانی

به تشریح آخرین وضعیت تردد در مرز «سرو» پرداخت و اظهار داشت: در این مرز برای تردد مسافران مشکل خاصی وجود ندارد اما تردد کامیون نزدیک به 10 ماه است که متوقف شده است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: از طرف ایران در توقف این تردد مشکلی وجود ندارد و مشکل از سوی ترکیه به سبب بروز مشکلات داخلی است.

حسن‌خانی با بیان اینکه هیچ مشکلی در مرز سرو و در مرز ایران وجود ندارد و از نظر ما مرز سرو در کمال امنیت و آرامش است گفت: امید است شرایط در منطقه به گونه‌ای باشد که امنیت برقرار شده و مسیر تردد کامیون‌ها در مرز «سرو» باز شود.

به گفته وی مرز سرو یکی از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه است که از 30 مرداد سال گذشته به سبب بروز برخی مشکلات امنیتی در طرف ترکیه مسدود شده است.

بنا به اعلام فرماندار ارومیه مسئولان کشور ایران در این انسداد هیچ مشکلی از سوی ایران وجود ندارد و عوامل ایران در مرز سرو آماده به کار هستند ولی طبیعتاً این انسداد مشکلات معیشتی را برای مردم محلی و مرزنشینان این منطقه به دنبال داشته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید