03:23|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 02:21
کد خبر: 4032

مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا رقم خورد/ بیانیه داعش

اوباما از این حادثه "تروریستی" و "نفرت‌انگیز" عصبانی است. داعش در خبرگزاری..

مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا رقم خورد/ بیانیه داعش

به گزارش باریش ، تیراندازی در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا که دست‌کم 50 کشته و 53 زخمی برجای گذاشت در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

 

 

رویترز (Reuters)، سی‌ان‌ان (CNN)، راشاتودی (RT)، جروزالم پست (JPost)، یو اس ای تودی(USAToday)، ای بی سی نیوز (ABC)، دیلی میل (Dailymail) و ... از جمله رسانه‌هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

 

 

خبرگزاری رویترز در سه گزارش جداگانه، اخبار مربوط به تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس بازان را پوشش داده است.

 

 

رویترز تیتر یک امروز خود را به این عنوان اختصاص داد: یک مرد مسلح در باشگاه همجنس بازان ایالت فلوریدا 50 نفر را قتل عام کرد؛ این بدترین تیراندازی عمومی در آمریکا بوده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: مردی مسلح روز یکشنبه، به باشگاه شبانه همجنس بازان واقع در اورلاندوی ایالت فلوریدا حمله کرده و جان 50 تن را گرفت. این حادثه، مرگبارترین تیراندازی عمومی در تاریخ ایالات متحده به حساب می آید. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که از این حمله عصبانی بود، آن را به عنوان اقدامی تروریستی و نفرت‌آمیز محکوم کرد.

 

 

این خبرگزاری انگلیسی افزود: پلیس عامل این حمله که "عمر متین" نام داشته و 29 ساله بوده است را شناسایی کرده و به قتل رساند. وی در نیویورک به دنیا آمده و ساکن فلوریدا بوده است. عمر متین، پسر یک خانواده مهاجر از افغانستان بود و طی سال گذشته دو بار توسط ماموران اف بی آی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

 

 

گزارش دیگر رویترز که زیر عنوان "داعش مسئولیت تیراندازی در باشگاه شبانه اورلاندو را برعهده گرفت" منتشر شده، به بیانیه تروریست های داعش پس از این حادثه اختصاص یافته است.

 

 

رویترز نوشت: خبرگزاری "اعماق" که متعلق به داعش است، روز یکشنبه اعلام کرد گروه شبه نظامی داعش مسئول حمله ای می باشد که دست کم 50 تن را در ایالت فلوریدا به کام مرگ کشید.

 

 

براساس این گزارش، در بیانه داعش آمده است: حمله مسلحانه ای که یک باشگاه شبانه همجنس گرایان در شهر اورلاندو از ایالت فلوریدای آمریکا را هدف گرفت و 100 نفر را کشته و زخمی کرد توسط یک مبارز داعش انجام شده است.

 

 

 

 

"عمر متین" عامل تیراندازی در ایالت فلوریدای آمریکا

 

 

 

رویترز تیتر "مقامات آمریکایی: هیچ مدرکی دال بر ارتباط مستقیم داعش با تیراندازی اورلاندو وجود ندارد" را برای سومین گزارش خود انتخاب کرده است.

 

 

در ابتدای این مطلب می خوانیم: داعش، مسئولیت وخیم ترین تیراندازی تاریخ آمریکا را برعهده گرفته است اما مقامات رسمی آمریکا می گویند تاکنون به مدرکی که ثابت کننده ارتباط مستقیم این گروه شبه نظامی با قتل عام اورلاندو باشد، دست نیافته اند.

 

 

براساس این گزارش، یک مقام ارشد اف بی آی گفته، این احتمال وجود دارد که عمر متین، عامل این تیراندازی به گروه داعش تمایل داشته است.

 

 

رویترز افزود: وی در عین حال اظهار داشت، اثبات ارتباط احتمالی عمر متین با اسلام  گرایان افراطی نیازمند تحقیقات بیشتر می باشد.

 

 

سی‌ان‌ان نیز گزارش خود را با عنوان "تیراندازی اورلاندو: 50 نفر کشته شدند؛ تیرانداز، خود را وفادار به داعش معرفی کرده است" تنظیم کرد.

 

 

این رسانه آمریکایی نوشت: یک مرد متولد آمریکا که اعلام بیعت و وفاداری به داعش کرده بود، روز یکشنبه 50 تن را در باشگاه شبانه همجنس بازان اورلاندو کشت. مقامات رسمی اعلام کرده اند که این مرگبارترین تیراندازی در ایالت متحده و بدترین حمله تروریستی در این کشور از زمان حادثه 11 سپتامبر می باشد.

 

 

دیگر رسانه‌های انگلیسی‌زبان نیز در گزارش‌های مشابهی به این موضوع پرداخته اند. گزارش‌های موجود حاکی از آن هستند که عمر متین چندین نفر را به گروگان گرفته بوده و پلیس، ساعت پنج صبح عملیات نجات را آغاز کرده است. ماموران پلیس موفق شدند شرایط را برای فرار سی نفر مهیا کنند.

 

 

اف بی آی، تصریح کرده که این یک حادثه تروریستی است اما تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد. باراک اوباما نیز گفته این جنایت به عنوان "حادثه ای تروریستی" مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جام نیوز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید