21:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 02:49
کد خبر: 3964

اطلس قرآنی در آذربایجان غربی ایجاد شود

 

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر ایجاد اطلس موسسات قرآنی در استان تاکید کرد.

اطلس قرآنی در آذربایجان غربی ایجاد شود

به گزارش   باریش نیوز ، حجت الاسلام سید مهدی قریشی عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی برایجاد اطلس موسسات قرآنی در استان برای اطلاع یافتن از تعداد موسسات، نهادهای فعال و توانمند تاکید کرد و افزود: چنانچه اطلاعات دقیق و درستی تهیه شود، در زمینه توزیع اعتبارات و منابع مالی اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معارف دینی و الهی باید با زندگی فعالان این عرصه به معنای واقعی کلمه عجین شود اظهارداشت:هر کس که به نوعی اعم از مدیریت موسسات، خادم قرآن یا مدیر اجرایی در این عرصه وارد شده است و برای فعالیت‌های دینی و قرآنی تصمیم‌گیری می‌کند، باید این کتاب آسمانی را وارد زندگی فردی و اجتماعی خود کند که خوشبختانه چنین نیز است.

حجت الاسلام قریشی بر ضرورت مانوس شدن با کلام خداوند تاکید و اعلام کرد: در این صورت به طور قطع برکات و آثار مثبت آن در زندگی، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جریان پیدا می‌کند، بنابراین باید به صورت جدی این مهم را مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مانوس شدن تک تک اعضای خانواده‌مان با این کتاب آسمانی نهایت تلاش را کنیم، اضافه کرد: این موضوع از هر جهت حائز اهمیت بوده و در تربیت درست و دینی نسل جدید نقش اساسی دارد.

حجت الاسلام قریشی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام میهمانی خداوند را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت استفاده حداکثری از فیض‌های بیکران این روزها تاکید کرد و افزود: این ماه فرصتی مغتنم برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست باتاکید بر اینکه برنامه ششم توسعه نگاه جدی به فعالیت‌های فرهنگی دارد افزود: برای تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی در استان تشکیل شده و نظر بر این است که در این دوره به فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی پرداخته شود.

هوشنگ عطاپور نقش چشمگیر سازمان‌های مختلف به ویژه اوقاف و امور خیریه برای غنا بخشیدن به برنامه‌‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه تاکنون موفق عمل کرده است، ولی باید به فعالیت‌های فرهنگی جدی‌تر وارد شود.

وی یکی از دغدغه‌های موجود در این زمینه را متعدد بودن متولیان مساجد دانست و گفت: در این زمینه دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی استان و اوقاف و امور خیریه فعالیت دارند.

وی متعدد یا نامعلوم بودن متولیان مساجد را یک مانع برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: باید یک متولی مشخص برای بهسازی و ساماندهی و رسیدگی به وضعیت فیزیکی و ساختمان این اماکن مقدس معین شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مساجد استان باید از نظر معماری، تنظیف، بهداشت و فضای فیزیکی از جذابیت خاصی برخوردار شود افزود: برای تحقق این موضوع آماده همکاری هستیم.

مهر 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید