07:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1395 - 14:53
کد خبر: 3746

نیازهای فرهنگی جامعه

فرهنگ آن چیزی است که مردم با آن زندگی می‌کنند. فرهنگ ازآنِ مردم است.ادوارد تایلور (۱۹۱۷–۱۸۳۲) فرهنگ را، مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه از جامعهٔ خویش فرامی‌گیرد تعریف می‌کند.
 

نیازهای فرهنگی جامعه

به گزارش سرویس فرهنگی  باریش نیوز , فرهنگ آن چیزی است که مردم با آن زندگی می‌کنند. فرهنگ ازآنِ مردم است.ادوارد تایلور (۱۹۱۷–۱۸۳۲) فرهنگ را، مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه از جامعهٔ خویش فرامی‌گیرد تعریف می‌کند.
خانواده ٬رادیو ٬تلویزیون ٬روزنامه ها .دانشگاه ٬مساجد و... هریک تاثیراتی بر رفتار های یک جامعه دارند ومیتوانند روابط اجتماعی آن جامعه را تغییر دهند.واگر بهبود بخشند بطوریکه انسانها مزاحمت هایی بر همدیگر بوجود نیاورند و دخالت در امر روزمره دیگران نکنند وبقول خودمان سرک نکشیدن در امور شخصی  ورعایت حقوق شهروندی نسبت بهم وخود را از نظر فکری و تربیتی ومذهبی بالاتر از دیگران ندانستن و حق برتری بر دیگران داشتن را از ذهن خود  دورکنند راستی و همیاری بجای نیرنگ ها وکج رفتاری ها شودآنوقت همه اینها نشانی از فرهنگ خوب یک جامعه است .

 

بیشتر ما ایرانی ها این خصوصیات را خیلی شنیده ایم اما متأسفانه در بیشتر اوقات عملی نمیکنیم. در این بخش به نیازهای فرهنگی حال حاضر جامعه ایرانی اشاره میکنم.


به دختران خود از کودکی آموزش دهیم که برای انتخاب همسر آینده به مادیات و جیب افراد چشم نداشته باشند ‌‌‌و اولویتشان سلامتی و شخصیت پسر باشد.به پسرانمان آموزش دهیم که اولویت انتخاب همسر اخلاق و نجابت و وفاداری فرد باشد.فراموش نکنیم بچه دار شدن پذیرش مسئولیت بسیار سنگینی است.به فرزندانمان آموزش دهیم در تحصیلات خودکفا و سخت کوش بوده و در کلاس درس از معلم کار بکشند و هزینه اضافی به آموزشگاه ها و دیگر معلمان خرج نکنیم.

تلفن همراه را در هنگام حضور در مکان هایی مانند مهمانی٬کلاس درس٬ غذاخوری و... کنار بگذاریم.تجملات و چشم هم چشمی را کنار گذاشته و سرمان به زندگی خودمان گرم باشد .

ساعات مطالعه کتاب را بالا برده و قدر ثانیه هایمان را بدانیم.کودکانمان را به وسایلی مانند گوشی ٬ تبلت و ... عادت ندهیم.

همگی به خودی خود یک کارگر نظافت برای شهرمان باشیم و در پاکیزه نگه داشتن شهرمان تلاش کنیم.والدین عزیز در وهله ازدواج فرزندانمان٬انتظاراتمان را از فرد مقابل کم کنیم.

بکوشیم کاری که به ما سپرده شده بدون دخالت به کار دیگران به بهترین نحو انجام دهیم.اسراف را در تمام زمینه ها کنار گذاشته و قانع باشیم.در رانندگی حقوق شهروندی را رعایت کرده و صبور باشیم .هر لحظه خلاق و مبتکر باشیم و منتظر فرصت نباشیم  و مهم تر این که همیشه شکر گزار خدایمان باشیم و بزرگانمان را فراموش نکنیم.بکوشیم تا شایستگی خود را با دسترسی به یک فرهنگ والا بدست آوریم.

نویسنده:امیرمقدمی کیا
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید