10:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 07:58
کد خبر: 3712

مقاومتی که در خرمشهر صورت گرفت همراه با درک درست و مطالعه دقیق  با شهادت طلبی و بصیرت بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی طی نشستی خبری در خانه مطبوعات آذربایجان غربی  به سخنرانی با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر پرداخت.

مقاومتی که در خرمشهر صورت گرفت همراه با درک درست و مطالعه دقیق  با شهادت طلبی و بصیرت بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  باریش نیوز مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی طی نشستی خبری در خانه مطبوعات آذربایجان غربی  به سخنرانی با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر پرداخت.

سردار قربان نژاد با اشاره به مهم بودن واقعه سوم خرداد سال61 از این روز به عنوان روز مقاومت و  ایثار یاد کرد و گفت: دشمنان  در آن روزها برای فتح  خوزستان برای 3روز برنامه ریزی کرده بودند ولی در نهایت در باطلاق 35روزه مقاومت و پایداری نیروی های ایرانی گرفتار شدند.

سردار قربان نژاد با چند مرحله ای بودن فتح خرمشهر گفت:19 ماه خرمشهر تحت اشغال دشمن  بود (4آبان 59تا 3خرداد 61)و درآن زمان شهید فهمیده ها مقاومتی از خود نشان دادند که در تاریخ ماندگار خواهد بود و امروز این مقاومت را در جبهه های سوریه و عراق مشاهده ادامه دارد.

سردار قربان نژاد در ادامه از متفاوت بودن عملیات  آزاد سازی خرمشهر یاد کرد و گفت:خرمشهر تنها عملیاتی بود که19هزار 700نفر در آن اسیرتوسط ایران گرفته شد.آزاد سازی خرمشهر تنهاعملیاتی است که در آن 16هزار کشته و اسیر توسط ایران به دشمن وارد شد و از این جهت این عملیات موفق آمیز میباشد که در آن 5هزار 400کیلومتر از خاک ایران آزاد شد .

سردار قربان نژاد در ادامه سخنان خود گفت:مقاومتی که در خرمشهر صورت گرفت همراه با درک درست و مطالعه دقیق  با شهادت طلبی و بصیرت بود و اگر خرمشهر آزاد شد نتیجه تصمیم های درست امام (ره)بود و در این جنگ عنایت اعمه اطهار و خداوند اگر نبود  کار آزاد سازی خرمشهر سخت می شد.

سردار قربان نژاد  در ادامه گفت: دستاوردهای امروز ایران اسلامی ناشی از خرمشهر میباشد  و اگر امروز تاریخ فتح خرمشهر نبود آمریکاییها تمایل بیشتری برای حمله داشتند پس  امروز امنیت ایران اسلامی  ناشی از دفاع مقدس میباشد.

 

سردار قربان نژاد  در پایان اشاره ای  به برنامه های که در جهت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار خواهد شد پرداخت که مهمترین آنها به شکل زیر میباشد:

-تشکیل ستادی برای برپایی مناسبت این سالروز  توسط استنانداری آذربایجان غربی

- اجرای 304برنامه در بخش متمرکز و مشترک 

-روز یکشنبه به عنوان روز سربازان گمنام و روز مدافعین حرم روز دوشنبه به عنوان روز مقاومت و ایثار و روز سه شنبه به عنوان روز مقاومت و. پایداری  نامگذاری شد

-از پیشکسوتان نبرد آزاد سازی خرمشهر تجلیل خواهد شد 

-وِیژه برنامه بانک عملیات پیروزی اجرا خواهدشد 

-از چند کتب دفاع مقدس رونمایی خواهدشد 

-همایشی بانام عصر شعر و خاطره در اداره کل حفظ  آثار برگزار خواهد شد

-رونمایی از پهباد ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید