07:51|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 06:57
کد خبر: 3643

به حمله ایران و روسیه به خان‌طومان، واکنش شدید نشان می‌دهیم

تروریست های سوری که با ضرب شست غافلگیرکننده نیروهای مقاومت در خان طومان روبرو شده اند، در اظهاراتی پوچ اعلام کردند به هرگونه حمله از جانب نیروهای ایرانی و روسی به منطقه خان طومان سوریه، واکنشی شدید و غافلگیرکننده نشان می‌دهند.

به حمله ایران و روسیه به خان‌طومان، واکنش شدید نشان می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی  باریش ، روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: مخالفان سوری تهدید کردند به حمله نیروهای ایرانی و روسیه به منطقه خان طومان در حومه جنوبی حلب واکنشی شدید و غافلگیرکننده نشان می‌دهند. 

 

 این روزنامه در گزارشی نوشت: عبدالقادر علاف، معارض سوری فعال در حلب در گفتگو با این روزنامه در اظهاراتی واهی مدعی شد: «گروه‌های مسلح در چند ساعت گذشته موفق شدند تلاش‌های نیروهای ایرانی را برای خارج کردن پیکرهای جنگجویان خود ناکام بگذارند.» 

 

 وی افزود: «طبق اطلاعاتی که در اختیار مخالفان قرار گرفته است، ایران و روسیه در حال جمع کردن نیروی زمینی برای حمله به خان طومان هستند. واکنش مخالفان به هرگونه حمله، شدید و غافلگیر کننده خواهد بود. گروه‌های مستقر در جنوب حلب حمایت تسلیحاتی و انسانی دریافت کرده‌اند و برای هر احتمالی آماده هستند.» 

 

گفته می‌شود روز جمعه ۱۷ اردیبهشت به فاصلۀ دو ساعت از اعلام رسمی آتش بس فراگیر در حلبِ سوریه، تروریست‌های گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده روستای خان‌طومان را نزدیک شهر حلب تصرف کردند. 

 

جبهه النصره پس از عملیات ناکام ماه گذشته، این بار با دادن بیش از ۷۰ کشته، مجددا خان طومان را تصرف کرد. 

 

نیروهای مقاومت و مدافع حرم با مستقر شدن در حومه شهرک حمیره در جنوب شرق حلب، خود را آماده بازپس گیری منطقه خان طومان کرده‌اند.

 

در روزهای اخیر نیروهای دولتی و مقاومت در ادامه نبردهای سنگین خود، دست‌کم 500 نفر از عناصر داعش را از پای درآوردند و بدین ترتیب، از مجموع 1500 تروریستی که شنبه  گذشته به خان طومان حمله کرده و پیروزی خود را جشن گرفته بودند، بیش از یک‌سوم آنها از پای درآمدند و بقیه هم می‌دانند که در صورت باقی ماندن در شهرک، سرنوشت مشابهی دارند. نیروی هوایی ارتش سوریه ظرف 24 ساعت گذشته 90 بار مواضع تروریست‌ها را در این شهرک بمباران کردند.

 

گفتنی است دیروز سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان به آتش بس پایبند بود اما جبهه‌النصره و گروه‌های تکفیری آتش بس را نقض کردند خاطر نشان کرد: رزمندگان خان طومان را پس خواهند گرفت.

 خبرگزاری دانشجو

بنابراین، تهدیدات تروریست ها بیشتر از آنکه جنبه واقع گرایانه داشته باشد از روی ترس و وحشت آنان از انتقام سخت نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید