10:49|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 06:44
کد خبر: 3613

پنتاگون برای حمله به شهرهای موشکی ایران، بمب سنگرشکن ویژه می سازد!

«...پنتاگون در حال توسعه بمب ها و موشکهای نقطه زن ویژه ای برای نفوذ به تاسیسات و سنگرهای زیرزمینی مانند تاسیسات موشکی ایران است!»

پنتاگون برای حمله به شهرهای موشکی ایران، بمب سنگرشکن ویژه می سازد!

به گزارش  سرویس سیاسی باریش ، وبگاه خبری تحلیلی واشنگتن فری بیکن (freebeacon) در مطلبی به نمایش شهرهای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و با لحنی وحشت زده نوشت «نیروهای نظامی ایران اخیرا و بطور علنی سومین شهر موشکی زیرزمینی را نشان داده و یک موشک بالستیک جدید را از کوه پرتاب کردند.»

در ابتدای این مطلب با اشاره به اینکه سازمان های اطلاعاتی آمریکا در یک گزارش داخلی جدیدترین پرتاب موشک بالستیک محرمانه ایران که بیش از دو هفته پیش انجام شد، بررسی کردند، آمده است: «این سومین بار از زمان ماه اکتبر است که تهران یک شبکه گسترده از تاسیسات موشکی زیرزمینی را نشان می دهد. در ویدئوی جدید البته برای اولین بار پرتاب یک موشک از این سایت هم نمایش داده شد.»

فری بیکن در ادعایی عجیب نوشت: «نمایش این ویدئو جدید در حالی است که ایران هفته جاری سومین موشک بالستیک خود را از زمان اجری توافق هسته ای آزمایش کرد. دو موشک در ماه مارس آزمایش شد که یکی از آنها "قیام1" یا همان مشابه کوچکتری از شهاب 3 بود. البته پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که نمی تواند آزمایش اخیر موشک ایران را تایید کند ولی از گزارشات آگاه است.»

این وبگاه آمریکایی به خود جسارت داد تا اینگونه ایران را تهدید کند «پنتاگون در حال توسعه بمب ها و موشکهای نقطه زن ویژه ای برای نفوذ به تاسیسات و سنگرهای زیرزمینی مانند تاسیسات موشکی ایران است!»

در حالی که تمام رسانه های دنیا و مقامات کشورهای غربی این مسئله را که موشک های بالستیک ایران هیچ ربطی به توافق هسته ای نداشته و برجام نیز مانع فعالیت های موشکی ایران نمی شود اما فری بیکن مدعی شد: «ایران سه ویدئو از ذخایر موشکی زیرزمینی و سکوهای پرتاب را منتشر کرد که نشانه مخالفت با قطعنامه های سازمان ملل روی توافق هسته ای ایران و ممنوعیت آزمایشات موشک های مربوط به هسته ای است.


این ویدئو با نمایش تصاویری از تونل های زیرزمینی که موشک ها در دو طرف آن ذخیره شده اند آغاز می شود. سپس به سالن بتونی که موشکی در آن برای پرتاب آماده شده منتقل می شود.»


ریک فیشر، تحلیلگر نظامی مرکز راهبردی و ارزیابی بین المللی در آمریکا با ناراحت کننده خواندن این ویدئو جدید، با لحنی تند می گوید: «این چنین نیست که ایران به سادگی توانسته باشد روش پرتاب موشک های سوخت مایع را از غارهایی با ارتفاع بالا شلیک کند و این در حالی است که پرتاب ها از نظارت بالاسری مخفی شده است. غارهای مخفی به کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و چین اجازه می دهد که موشک های زیادی را برای ده ها مخفی کنند.»

جام نیوز 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید